Tips voor trip naar Australie & Zuid-Oost Azie !

Hallo,

Wij zijn twee meiden van 25 die graag een half jaartje willen gaan backpacken. We willen graag naar Zuid-Oost Azie en Australie toe.
Het idee is om te beginnen in India en dan overland via Thailand - Indonesie naar Australie te gaan. Als het kan willen we onderweg ook nog een zakcentje her en der bij verdienen om de kosten zo minimaal te houden.

Wie heeft er nog goede tips voor de route, op hoeveel kosten we ongeveer moeten rekenen, hoe het met werk zit (hoe dit het beste te regelen en is het realistisch) etc. etc.

En is het wel een haalbare route in +/- 6 maanden. We zitten verder niet aan een reisschema vast (willen zelf alles plannen in principe, niet via een reisorganisatie) dus een maandje meer of minder maakt niet uit.

Hoe zijn verder de ervaringen van andere meiden om toch ineens aan de andere kant van de wereld te zitten?

Ben benieuwd naar iedereen zijn/haar ervaringen!

Groetjes.

Ik zou zeggen, koop een lonely planet. Daar staan de meest gangbare routes in en wat je wil doen is natuurlijk heel erg afhankelijk van de persoon.
Om even een route uit te stippelen voor azie en indonesie en australie is natuurlijk best even wat uitzoek werk. Maar het leukste is eigenlijk om er naar toe te gaan en gewoon zien waar je heen gaat. Laat je inspireren.

Hoi allemaal,

Thanks voor alle tips. We zijn nu aan het kijken om een ticket te boeken met op de heen- of terug weg een stop in India. Er is zoveel te zien dat je toch moet kiezen (of alles gaan zien natuurlijk). Qua werk zitten we alleen verder in Oz te kijken. In India werken, behalve wellicht wat vrijwillegers werk, is inderdaad niet echt haalbaar wat wel logisch is.

We wilden zo rond november weg, maar dat schuiven we nu misschien toch wel op omdat we horen dat nov - dec - jan niet de beste tijd is om Australie te bezoeken. Qua werk zal het denk ik vooral daar zoeken zijn. We hoeven er namelijk niet rijk van te worden, als het maar een zakcentje erbij is :slight_smile:

Groetjes!

India is wel aardig heftig. Ik weet niet of je veel ervaring hebt met reizen, maar als dit je eerste reis is naar azie zou ik niet beginnen bij india. Pretty intense.