Vanuit HCMC naar het centrale hoogland..

Dag allemaal hier was ik weer met een nieuwe vraag… :dag:

Ik ben me ook een beetje aan het orienteren om van HCMC richting het centrale hoogland te reizen. Ik heb voor ons het volgende schema gemaakt:

Dag 11: Phu Quoc [FONT=Wingdings]Q 15.05 uur vertrek, 15.50 uur aankomst HCMC[/FONT]
Dag 12: Centraal hoogland
Dag 13: Centraal hoogland
Dag 14: Buon Ma Thuot [FONT=Wingdings]Q 16.15 uur vertrek, 17.25 uur aankomst Danang [/FONT]

Ik zat te bedenken om na de vlucht (dag 11) direct richting Dalat te reizen. Dan te overnachten tussen HCMC en Dalat en de volgende (dag 12) dag met de bv. de Easy Riders richting Buon Ma Thuot te reizen. Dag 13 het park in en daar overnachten om vervolgens dag 14 richting Danang te vliegen.

Nu heb ik de volgende vragen: Is het schema haalbaar ivm het directe vertrek vanuit HCMC, mis ik veel aan Dalat en mis ik veel aan Mui Ne/Na Thrang.

Nu weet ik dat het veel rustiger is om eerst een nachtje in HCMC te overnachten en daarna richting Dalat te vertrekken, maar ik dacht als we bijvoorbeeld in Bao loc overnachten dan hebben we het eerste gedeelte al gehad. We zouden meer tijd overhouden in het centrale hoogland. Als het bijvoorbeeld al om 17.00 uur donker is dan heeft het ook geen nut, omdat we wel graag een mooi zicht op het La nga meer willen hebben.

Gr, Potje

Hallo P,

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al.

Als je aankomt om 15:50 en gaat dan op weg naar Dalat kom je in het donker aan bij het meer.
Dus wanneer je het meer goed wilt zien is overnachten misschien toch beter.

Of je iets mist aan Mui Nee en Nha Trang is persoonlijk.
Hou je van zon, zee en strand voor Mui Nee en idem voor Nha Trang maar dan met meer uitgaansgelegenheden dan mis je iets anders zou je deze gewoon kunnen overslaan.
In Danang en Hoi An heb je ook mooie stranden.

Voor Dalat zou ik toch wel een dag voor uittrekken.
Je hebt daar bijv. een mooie tempel in de bergen bij een mooi meer; deze tempel is ook te bereiken met een kabelbaan. Verder is het een knus stadje in de bergen waar je ook wel wat meer kan bekijken.

gr
Ton.

Ja dat dacht ik ook al… Ik ga toch maar ff puzzelen om een dagje hoogland extra te creeeren. Ik wil toch wel erg graag richting Buon Ma Thuot omdat die regio me echt te gek lijkt. Vooral overnachten in een natuurreservaat… :nod:

Iemand met ervaring die in die regio is geweest?

De kustgebieden Mui ne / Na Thrang schrap ik maar uit de planning denkt ik. Je kan natuurlijk niet alles zien in 4 weken… Hoi An heeft ook mooie stranden en die doen we zowiezo aan. En we gaan ook al naar Phu Quoc dus…:zon02: Strand zullen we niet tekort komen!

Keuzes maken blijft erg lastig in zo’n mooi land als Vietnam! Misschien worden we er ook wel zo verliefd op dat we er elk jaar terug komen…

gr,

Verliefd worden op vietnam?? mij is het gebeurd… Wat een prachtig land!!! 6 weken waren gewoon te kort hahaha je gaat zeker vietnam geweldig vinden!

heeeel veeeel plezier!!!

haha bedankt! Zo te horen gaat dat zeker lukken… :wub:

Ik sluit me helemaal bij Sara aan! Grote kans dat je velriefd wordt op het land, hihi.

Groetjes, Anne