Vanuit de States Canada in voor 5 maanden

Hallo,

Ik heb momenteel een tussenjaar en ga in April sowieso naar Canada, voor de 3de keer op rij naar hetzelfde bedrijf.

Maar nu wou ik het dit jaar anders doen, omdat. Ik nog best graag een keer naar de states toe wil, dacht ik waarom ga ik niet eerst 2.5 maand in Amerika om daar met paarden te werken.

Maar nu vroeg ik mij af, ik heb de afgelopen 2 keer al een WHP en een YP visum gehad voor Canada, omdat school dit wou zodat het de stage dekt. Nu ga ik de mensen alleen helpen voor 5 maanden. Maar als ik vanuit de states kom, zullen ze dan moeilijker doen? Want officieel is het allemaal legaal wat ik doe, omdat het geen officieel werk is Alberta.

Ik hoop een duidelijk antwoord van iemand te krijgen, zodat ik mijn besluit kan maken!

Bedankt in ieder geval

Als het geen officieel werk is, is het illegaal werk? Dus hoe kan dat legaal zijn? Of bedoel je dat het vrijwilligerswerk is? Dan kan je dan vaak wel doen als toerist. Als je al meerdere Canada-stempels in je paspoort hebt, kan immigratie argwaan krijgen. Zorg dat je een goede spaarrekening hebt om aannemelijk te maken dat je zonder werk toch door 5 maanden kunt komen zonder in financiƫle problemen te komen. Ook zullen ze je vragen om het aannemelijk te maken dat je Canada ook weer verlaat (heb je al een retourticket?)