Wij zijn vanaf 25 september een maand in Thailand en willen ook graag Cambodja aandoen (Angkor Wat en Phnom Penh). Mijn vader woont in Chiang Mai en ons plan was vanuit daar terug naar Bangkok te reizen en dan over land via Poipet naar Siem Reap. Nu probeert een Azië-kenner ons te vertellen dat we beter vanuit het noorden met de fast boat naar Laos kunnen reizen en vanuit daar via Vietnam naar Cambodja te gaan. Simpelweg omdat het een prachtige route is. Ik vind het niet erg om lang te reizen per boot, bus, etc., maar is het echt de moeite waard en klopt het dat het in “een paar dagen” te doen is? Hoe zit dat qua vervoer, visa, enz.? Weet imand een goede site of gids die ik hierover kan raadplegen?
Inderdaad een prachtige route, maar beslist niet te doen in een paar dagen! Da’s meer een reis op zich
Wat je evt zou kunnen doen is inderdaad die fast boat door Laos te nemen (1 dag) om dan per bus vanuit Luang Prabang naar Vientiene terug naar Thailand te gaan. Om dan vervolgens naar Cambodja te vertrekken. Is in een paar dagen te doen, maar dan kun je nergens de tijd nemen om rond te kijken. Doodzonde, want het is een prachtig gebied!
Al met al denk ik dat je Laos beter voor een volgende keer kunt bewaren. En Vietnam al helemaal.
Thanks Jenny! Ik dacht al dat het zonde zou zijn om door zo’n prachtig gebied te reizen zonder de tijd te hebben er langer te verblijven, maar wilde het even zeker weten! Ik denk dat we ons lekker bij de oorspronkelijke route houden en volgend jaar ofzo een paar weekjes naar Laos gaan. Ik heb in ieder geval heel veel zin in Thailand en Cambodja! Groetjes