Vancouver

Ik start mijn reis in vancouver, graag wil ik daar een paar dagen blijven.
Dan door naar vancouver island en Victoria .
Ik wil hier ongeveer 2 weken zitten.
Vanuit vancouver pak ik de trein naar seattle.
En ga verder.

Ik wil o.a. Naar de Chinese tuin.
Gaston
Stanley park
Suspensoin bridge.
Eventueel grouse mountain.
Glacier lake.
beren spotten.

Hebben jullie nog tips over wat ik echt gezien moet hebben?

De rondreis staat nog niet vast eventueel kan ik nog uitwijken en langer in Canada blijven.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes

Wat je echt gezien moet hebben is moeilijk aan te geven zonder je interesses en voorkeur te kennen.
In je lijstje staan zeker een aantal locaties, die de moeite waard zijn.
Met de Chinese tuin bedoel je, denk ik, de Dr. Sun Yet Chinese Garden. Is wel leuk om mee te pakken, maar niet echt heel bijzonder. Queen Elizabeth Park en The van Dusen Botanical Gardens zijn interessanter.
Gastown is maar een heel klein stukje Vancouver en met een half uurtje ben je daar wel klaar, hoewel je bij Hill’s Native Art Gallery en The Spirit Wrestler Gallery in Water Street zeker ook langer kunt rondkijken. Dwaal niet te ver af richting East Hastings Street, dan kom je, zeg maar, in het afvalputje van de stad terecht.
Stanley Park kun je makkelijk een dag in doorbrengen met wandelen en fietsen.
Vancouver heeft twee suspension bridges. De bekendste(en drukste) is The Capilano Suspension Bridge. De mooiste, wat mij betreft, is de Lynn Canyon Suspension Park. Ook het gelijknamige park en ecologisch centrum zijn aanraders. En, in tegenstelling tot Capilano, gratis(een vrijwillige donatie wordt wel op prijs gesteld).
Een bezoek aan Lynn Canyon is goed te combineren met Grouse Mountain en het Grizzly Refuge.
Verder nog aan te raden:
Museum of Anthropology(samen met Pacific Spirit Regional Park)
Bill Reid Art Gallery
Cypress Mountain
Horseshoe Bay
Lighthouse Park
Granville Island
False Creek
en nog heel veel meer

Glacier Lake kan ik zo gauw even niet ‘plaatsen’. ik ken wel een Glacier Lake, maar dat ligt aan de oostkant van Garibaldi Park en is niet zo 1,2,3, te bereiken. Misschien bedoel je iets anders.
Beren spotten(ik neem aan op Vancouver Island) is ook moeilijk wat van te zeggen zonder je reisperiode en bestemmingen te kennen.

Weinig op aan te vullen! Wellicht een wandeling door Kitsilano met een standwandeling over Jericho Beach! :slight_smile: Wanneer je Granville Island bezoekt een gemakkelijke wandeling om zo mee te pakken en ook erg mooi!