Sightseeing in Vancouver

Volgende maand is het dan zover! Ik zal eindelijk naar Canada gaan! Nu heb ik 4 dagen in Vancouver ingepland voordat ik of naar de eilanden zal gaan of richting het oosten.

Maar als ik in de reisgidsen kijk, zijn er een hoop dingen die je in Vancouver kunt zien en doen. Wat is jullie ervaring.

Wat zijn de dingen die je absoluut gezien, gedaan en gegeten moet hebben in Vancouver.

Nu we toch over het onderwerp van sight seeing hebben, wat zijn jullie leukste ervaringen met Canada?

Het visrestaurant op english bay genaamd the boathouse…geweldig eten!!!
oh ja …en een ijshockey wedstrijd van de Canucks zien!!!

verder False Creek, Stanley park, Granville island, Grouse mountain…
Veel plezier

yay thanks voor de tips!

Twee adressen waar je veel info vindt over de stad:
Vancouver Visitor Centre
200 Burrard Str.(Canada Place)
City Passports
1015 Burrard Str. Hier is het City Passport verkrijgbaar waarin veel goeie tips en veel kortingbonnen op allerlei attracties

Bezoek Vanier Park
met het Vancouver Museum, het Vancouver Maritime Museum en de MacMillan Observatory

Voor nostalgie ga je naar het Hollywood Theatre op West Broadway

Lekker eten doe je bijna overal in Vancouver, speciale tentjes zijn te vinden op Maine Street, b.v. de Cascade Room.
Trafalgar’s Bistro, W. 16th Avenue

Geniet van een speciale koffie op een terrasje op de hippe Commercial Drive

Shoppen? Metropolis at Metrotown in Burnaby met zijn honderden winkels

Vancouver Art Gallery
Hornby Str.

Sun Yet Sen Garden in Chinatown

Hill’s en The Spirit Wrestler in Gastown

The Public Market op Granville Island

Vancouver Aquarium in Stanley Park

U.B.C. Museum of Anthropology
First Nations Longhouse
Belkin Art Gallery
allen te vinden op University Hill

Lonsdale Quay Market in North Vancouver

Grouse Mountain

Mount Seymour

Geniet van het mooiste uitzicht op Vancouver vanuit Queen Elizabeth Park.

Een ijshockey-wedstrijd van de Canucks in GM-Place. Geen kaartjes te krijgen? Ga dan naar de vlakbij gelegen Sharks Club en kijk daar naar de wedstrijd. Is ook een speciale belevenis.

En nog veel, veel meer…

Vier dagen is dus niet genoeg, maar je zult je in ieder geval niet gauw vervelen.

Wil je naar een concert of voorstelling, pak dan de Georgia Straight en/of The Westender uit één van de vele krantenbakken, die je op bijna iedere hoek van de straat vind.

Have fun…

Woa, dat zijn goede tips. Bedankt :slight_smile:

Vier dagen zijn idd niet genoeg, maar het hangt er een beetje vanaf of het langer wordt of niet.

Hallo,

Ik ben wat laat met mijn reactie…maar beter laat dan nooit, he! :hihi:

Er zijn hier al een heel deel leuke dingen opgenoemd. Queen Elizabeth Park is wel mooi, maar door de overgroeing kan je niet veel meer zien van de stad vanuit het park zelf (tenzij je het restaurant binnen gaat).

Hier zijn wat leuke tips van plekken die ik zelf graag regelmatig bezoek:

à Bezoek aan Stanley Park: Dit is een must! Hier kan je rond het hele park rijden (9km) met de auto en op tijd en stond is er een plaats om te stoppen zodat je van de mooie zichten kan genieten. Je kan hier ook wandelen, fietsen (een fiets huren is misschien een idee) of roller bladen. Als je tijd heb ga dan naar Prospect Point in dit park want hier laten de wasbeertjes zich regelmatig zien. Verder heb je in het park ook de mooie Totem Palen en een Aquarium. Voor info over Stanley Park kan je kijken op: http://city.vancouver.bc.ca/parks/parks/stanley/

à Maak een wandeling door het centrum van Vancouver rondom de Canada Place wat een interessant gebouw is en van hier heb je mooie zichten op het centrum van Vancouver en op Noord Vancouver. Neem eventueel de SeaBus naar de overkant waar je Lonsdale Quay hebt, een soort overdekte markt met kraampjes, winkeltjes en restaurants (ideaal op een bewolkte of regenachtige dag). Van hier heb je ook hele mooie zichten over downtown Vancouver en de hele omgeving. Van bij de Canada Place kan je dan naar Gastown wandelen met zijn Stoom Klok en vele souvenir winkeltjes en van hieruit kan je dan verder wandelen naar Chinatown. Zeker overdag doen, want sommige delen op het einde van Gastown naar Chinatown zijn niet zo aangeneem (veel zwervers en drug verslaafden).

à Bezoek 1 van de mooie stranden in Vancouver, vooral rond zonsondergang is het de moeite waard. Je hebt English Bay wat op wandelafstand van het centrum van Vancouver ligt, maar je hebt ook stranden ietsje verderop met zichten naar het centrum van Vancouver toe. Dan denk ik vooral aan Kitsilano Beach vanwaar je een mooie wandeling kan maken naar Vanier Park toe. Onderweg heb je mooie zichten op het centrum, de bergen en het water. Verderop heb je dan ook nog Jericho Beach of Spanish Banks.

à Als je graag een hoger zicht wil hebben over Vancouver dan kan je naar Cypress Mountain rijden, halverwege op deze berg heb je een uitzichtpunt over Stanley Park, downtown Vancouver en de hele omgeving er omheen. Zeker de moeite bij mooi weer.

à Als je nog meer tijd over hebt dan zou ik Lynn Valley Park doen met een hangbrug (het is niet Capilano Suspension Bridge die je een pak geld kost), maar dit is een gratis park wat ook een hangbrug heeft en een paar korte maar mooie wandelingen.

Voor nog wat meer tips kan je eens kijken op de laatste pagina van mijn route beschrijving, er staan nog andere bezienswaardigen op voor Vancouver en nabije omgeving: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute4.html

Veel succes met het voorbereiden!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

De overgroeiing in Queen Elizabeth Park is vorig jaar verwijderd. Daar was niet iedereen het mee eens, maar het betekent wel, dat het uitzicht over Vancouver weer helemaal vrij is.

Oh, dat is goed om te weten. Ik ben er al een hele lange tijd niet meer geweest. De laatste keer dat ik er was kon je niet veel van de stad zien. Dat was ook het geval met de Cypress Lookout (bij Cypress Mountain) in Noord Vancouver. Een paar jaar terug kon je Stanley Park en Vancouver zelf niet zo goed zien. Je had wel een zicht, maar de bomen waren meestal in de weg. Maar sinds vorig jaar of het jaar ervoor hebben ze die overgroeiing ook verwijderd en kan je de stad heel goed zien. Men doet tegenwoordig wel vanalles om te zorgen dat er een mooie zicht is, maar of dat een goede zaak is weet ik zozeer niet.

Groetjes,
Ann :slight_smile:

't Is een keuze tussen het groen van het bos en het groen van de dollar.
Zoals we de mens kennen kiest ie voor het laatste.

Ik zou zeker gaan voor Stanley Park en Granville Island… Helemaal top!!
En lekker eten en genieten kan overal!!

HAVE FUN!!