1 zondag Vancouver, reistips gevraagd

Ik vlieg in juni naar Vancouver als start van een rondreis door west-Canada. De aankomst op vancouver airport is zo rond 14 uur, na een huuraoto afgehaald te hebben kan het richting het hotel in granville street. Dan is het al bijna zaterdagavond. De dag erna(zondag) is de hele dag te besteden in vancouver, maandag vertrek ik richting Hope.

De minimale zaken die ik in Vancouver wil zien: Stanley Park + seaquarium, Gastown en Chinatown.

Wie heeft er tips om dit zo goed mogelijk te plannen in bovenstaand tijdsbestek??? En maakt het iets uit dat deze dag op een zondag valt qua openingstijden???

Groet Lotje

Enne alvast bedankt voor het meedenken

Jammer dat je maar één dag hebt:crybaby:, Vancouver is echt fantastisch.
Ik zou de zaterdagnamiddag en avond besteden aan het leuke deel van Granville Str (vanaf Nelson Str. richting havenfront) en Robson Street. Lekker een beetje flaneren, (window)shopping(winkels zijn tot laat open), terrasje pakken.
Zondagochtend zou ik dan eerst naar het Aquarium gaan. Gaat om half tien open en als je vroeg bent is het nog niet zo druk en heb je mooi zicht op alles. Vanuit het aquarium Stanley Park verkennen en daarna Gastown en Chinatown:chin:, waar dan inmiddels ook alles open is. Probeer wel de dopeys en beggars op Hastings Street te vermijden, dat is niet echt een leuke:ninja: omgeving. Gastown en Chinatown zijn niet zo heel groot en dat hoeft dus niet zo lang te duren, dus als je nog tijd over houdt zou ik een nog een oversteek maken met de seabus(vertrek naast Canada Place) naar de Lonsdale Quay Market in North Vancouver.
Hoe dan ook veel plezier.

Hoi de Raaf,

alvast bedankt voor deze tips. (Ja, meer dagen vancouver zat er even niet in ivm familiebezoek in de buurt van calgary blijven we daar wat langer “hangen”. )

Groet Lotje