Seattle (naar Vancouver?) Tips??

Hoi!

Ik ben vanaf 21 mei 5 dagen in Seattle en ben daar deze dagen alleen, mijn reisgenoot is ook is Seattle alleen is hij daar voor zijn werk. Samen gaan we na deze dagen naar San Fransisco/Las Vegas/California.

Omdat ik mezelf mag gaan vermaken deze vijf dagen, lijkt het me leuk om misschien wel een dagje naar Vancouver te gaan, het is dan wel geen amerika maar goed :wink: Als ik het goed heb is het nog geen 3 uur rijden dus zou op zich te doen moeten zijn.

Iemand hier ervaringen mee? En alle andere tips voor Seattle zijn natuurlijk van harte welkom! Heb de Lonely Planet al aangeschaft, dus ik denk dat ik een heel end kom maar tips zijn natuurlijk welkom! :smiley:

Alvast bedankt!
Groet,
Janneke

Nog geen drie uur rijden, maar als je pech hebt staat er een lange wachtrij aan de grens. Een uur wachten hoeft geen uitzondering te zijn.

Tip: laat je I94W niet innemen aan de grens, maar houd deze in je paspoort. Dan kun je weer onder dezelfde visa waiver terug de VS in. Scheelt 13$ (uit mijn hoofd) en de de tijd om opnieuw zo’n formulier in te vullen.

Enne… Er is helemaal niets mis met dat Vancouver niet in de VS ligt. :wink:

Waarom ga je niet met het openbaar vervoer naar Vancouver en terug? I5 is nu niet bepaald een ā€œrustigeā€ route. Wel weinig tijd voor Vancouver bij een dagtrip.

@JurjenB Dank je wel! Het is dus te doen, alleen vraag ik me af of ik ā€˜zomaar’ Canada in kom. Moet ik me niet ergens registreren net als voor de USA zo’n Esta formulier? (ennn zeker niets mis met Canada, alleen ik zit hier op het forum van America, geloof ik;))

@Yeehaw, op zich lijkt me openbaar vervoer ook een optie. Heb nog geen auto gehuurd voor de tijd in Seattle. Volgens mij gewoon instappen in the Greyhound en dan kom ik er wel?? En ik kan er natuurlijk overnachten, dan heb ik iets meer tijd! :slight_smile:

Dan komt de volgende vraag: wat MOET je gezien hebben in Vancouver? :slight_smile: En nog tips voor een overnachting voor een jongedame van 28 alleen?

Alvast bedankt maar weer, merk dat deze site erg handig is! :smiley:

Gr! Janneke

Geen probleem, je kan Canada zo binnen rijden! Geen ESTA o.i.d. nodig!

Zelf heb ik in Pacific Palisades hotel overnacht, toen ik in Vancouver was. Super ligging aan Robson Street, vlakbij Stanley Park etc!
Stanley Park moet je gezien hebben! Tip: http://www.tourismvancouver.com
Ik zou zeker een overnachting in Vancouver aanraden, voor 1 dag is een bezoek veel te kort! Zonde van de kosten!

Wat de Greyhound betreft: de rit duurt dan circa 4 uur.
Je kan online kaartjes kopen maar ook gewoon bij de opstapplaats of via een reisbureau ter plaatse.

Succes!

1 like

Hoi,

De grens over en weer terug naar US is idd geen probleem en geen registratie nodig. Het grootste probleem kan inderdaad de wachtrij zijn, maar dit hangt van het tijdstip af. Ben een aantal keren rond 6 uur 's ochtends met de bus de grens overgegaan en dat was binnen 15 minuten geregeld. Canada in is overigens ook vaak een minder lange wachtrij voor dan terug de US in.

Evt. kun je de trein (http://www.amtrak.com/) terug nemen vanuit Vancouver. Voordeel is dat, wanneer je vanuit Vancouver vertrekt, je in het treinstation in Vancouver al door customs gaat. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, maar van wat ik gehoord heb zou dit heel snel moeten gaan aangezien de customs speciaal voor deze trein is en dus niet zoveel mensen hierdoor heen moeten…
Nadeel is dat het duurder is dan de bussen en volgens mij maar 1 verbinding per dag is.

Voor openbaar vervoer, Greyhound (FlixBus welcomes Greyhound Canada Travelers) heeft meerdere vertrektijden per dag. Volgens mij doet de greyhound er ongeveer 4 uur over.
Daarnaast is er de iets duurdere Quick Coach: http://www.quickcoach.com/ . Is iets sneller aangezien het minder stops heeft en je hebt gratis WIFI aanboord! :slight_smile: En je stopt in downtown Vancouver, waar de Grehyound net iets buiten downtown stopt, maar wel naast de skytrain, dus je kunt nog steeds binnen 5 minuten in downtown zijn…

Een nachtje overnachten is wel aan te raden denk ik. Er zijn een aantal HI hostels (http://www.hihostels.ca/) in Vancouver die allen goed en relatief goedkoop zijn en centraal in downtown Vancouver gelegen.
Stanley Park is inderdaad altijd een van de populaire attracties die je MOET zien volgens de boekjes. :slight_smile: Maar het is inderdaad ook een mooi park.

Als je nog wat tijd over hebt en nog wat meer natuur wilt zien kun je evt. naar North Vancouver gaan, met de Gondola naar de top van Grouse Mountain (kun je binnen een uur bovenop staan vanaf downtown) en te bereiken met openbaar vervoer. Of je kunt naar Lynn Valley, de gratis suspension bridge over en ook te bereiken binnen een uur vanuit downtown met openbaar vervoer.

Veel plezier in Vancouver!

p.s.

Tenzij je deze Vancouver bedoelt??, Vancouver, Washington
:wink:

1 like

Geen zorgen. Enkel de VS is zo paranoide met de ESTA. Bij Canada vragen ze alleen even kort aan de grens wat je komt doen (ā€œbusiness or pleasureā€), of je je financiĆ«n op orde hebt voor je verblijf (geen bewijs nodig) en soms of je een zorgverzekering hebt. Kortom: formuliertje invullen (gratis), paspoort laten zien, even ja zeggen en je kunt door met een visa waiver voor max. 6 maanden.
Wat er te doen is in Vancouver, BC vind je in het Canadaforum. :wink: