Round trip Vancouver-Las Vegas-Vancouver

Hallo,
Eind juli wil ik met ons gezin (6 personen, allen volwassenen) met 2 auto’s Amerika en een stukje Canada bezoeken. Onze kinderen willen graag Las Vegas bezoeken nu ze allemaal de leeftijd van 21 jaar hebben bereikt.
We denken nu te gaan starten in Vancouver aangezien we daar een non-stop vlucht kunnen boeken die minder duur is dan wanneer ik met 1-stop naar Amerika vlieg. Ik hoor graag van jullie tips en moet je zeker doen of bezoeken. We willen 3 weken gaan en dachten aan het volgende

Vancouver
Vancouver Island (evt.)
Dan richting Highway 1 naar San Francisco
San Francisco - Yosemite
Yosemite - Death Valley
Death-Valley -Las Vegas
Las Vegas - Lake Tahoe
Lake Tahoe - Seattle
Seattle - Vancouver

Totaal aantal km is ong. 5000

Overnachten in hotel/motel/lodges/cabins etc. Iemand aanbevelingen? We horen het graag

Wat mag ik onderweg zeker niet missen en is Lake Tahoe leuk om daar zo’n 3 dagen te blijven. We zijn geen hikers maar een keer een korte trail lopen is altijd leuk.

Hi
Zijn vluchten op Vancouver zo veel goedkoper dan op Seattle? Ook naar Seattle kan je rechtstreeks vliegen en vermoedelijk zal de autohuur in de USA goedkoper zijn dan in Canada.
3 weken is niet erg lang voor een dergelijke trip zeker als je ook nog tijd wil besteden aan Vancouver, Seattle. Portland en San Francisco. Hoe lang willen jullie in die steden blijven?
Olympic NP ten zuiden van Seattle is prachtig maar neemt veel tijd als je wil gaan wandeen. Ook de Oregon kust is aantrekkelijk. In Noord california heb je redwood NP en Avenue of the Giants en Napa voor de wineries. San Francisco neemt ten minste 2 vollde dagen. Voor Yosemite moet je lang van tevoren een reservering maken en reken op tenminste 2 nachten. Van Yosemite kan je via Tioga pass naar Lone Pine rijden en dan de volgende dag door Death Valley NP naar Las vegas. Op de weg terug zou ik niet naar Lake Tahoe gaan maar bv van Las vegas naar Zion NP, Bryce Canon NP-Salt Lake City en dan via Boise en Yakima weer terug naar Seattle of de Columbia River Gorge nemen naar Portland and dan verder naar het noorden. Onderweg kom je Mt. St. Henens tegen dat zeker een bezoek waard is en je hebt ook nog Mt Rainier NP and North Cascades NP.
Yeehaw