Wij hopen in juni af te zakken naar Noord-West Amerika.
Onze geplande route is om in Vancouver te landen, die stad een tweetal dagen te bezoeken. Vervolgens zuidwaarts te rijden, richting Olympic NP (ten westen van Seattle) en dan door te rijden naar Yellowstone.
Daar zouden we ook een aantal dagen vertoeven en vervolgens weer noordwaarts rijden langsheen Glacier NP en Waterton NP. Tenslotte zouden we langs de Canadese grens terugrijden naar Vancouver.
Het lastige aan dit alles is dat we slechts 21 dagen verlof kunnen nemen.
Denken jullie dat deze route binnen dit tijdsbestek haalbaar is? Op het reisbureau werd het ons alleszins afgeraden wegens te lang. Maar ik vraag me af of dit ook echt zo is. Er werden ons namelijk brochures aangeboden met alternatieve routes in, ter inspiratie.
De routes die in deze brochures aangehaald werden omvatten o.a. trips vanuit Seattle over Yellowstone, richting Snake River Canyon, Yosemite NP en ten slotte San Francisco. En dat in slechts 15 dagen…
In vergelijking hiermee, lijkt onze route best een haalbare kaart te zijn…
Hi en welkom op het forum.
Dan blijft natuurlijk de vraag waarom je niet een rondje Seattle-Seattle maakt. Vermoedelijk is de autohuur dan ook goedkoper.
Je reis is zeker mogelijk in 3 weken. Daar zou ik me niet druk over maken.
Bv:
1,2,3: Vancouver
4,5: naar Olympic via Seattle
6. Olympic
7. Via Mt. St. Helens naar Columbia River Gorge.
8. Naar Twin Falls
9. Via Craters of the Moon naar Grand Teton NP.
10. GTNP
11: Naar Yellowstone
12,13,14: Yell
15. Via Lamar Valley en Beartooth pass naar Red Lodge
16. Red Lodge naar de oostzijde van Glacier
17 en 18: Glacier
19,20,21: Terug naar Vancouver. Laatste nacht Vancouver.
Een paar lange ritten maar niets dat onmogelijk is.
Yeehaw
Vergat nog te zeggen:
Voor midden juni zijn de vluchten naar Seattle vaak goedkoper dan naar Vancouver. In het hoogseizoen just andersom. Vraag me niet waarom. Going to the sun rd in Glacier is regelmatig tot laat in juni gesloten door de sneeuw dus juli zou beter kunnen zijn.
Bedankt voor de info en om ons gerust te stellen wat de route betreft!
Het is idd zo dat vliegen op Seattle goedkoper zou kunnen uitdraaien. Vorig jaar zijn we zo gevlogen. Maar probleem is dat ik het moeilijk heb met de verveling op lange vliegreizen. Indien we op rechtstreeks op Vancouver vliegen, scheelt dat toch een 5-tal uren vliegtijd.
Mja, het is me ook reeds ter ore gekomen dat Glacier NP mogelijk tot midden juni moeilijk te bezoeken is. Maar doordat we vastzitten met onze jobs, kunnen we niet in juli vertrekken…
Even terzijde, een andere mogelijkheid is om vanuit Vancouver Alaska te bezoeken (liefst met ferry). Iemand daar ervaringen mee?