Portland naar Yellowstone onder of bovenlangs?

Ik ben me aan het orienteren op een route naar Amerika. Vanwege omstandigheden hebben we een vorige trip naar USA het park Yellowstone moeten skippen. Deze willen we toch wel heel graag nog een keer zien, dus dacht ik dat via Seattle - portland naar Yellowstone een goeie optie zou kunnen zijn. De kant van Denver hebben we nl. al een keer gedaan.

Maar is het dan leuker de route bovenlangs (via spokane) of onderlangs (via Boise) te doen vanuit Portland?

En is er sowieso genoeg te zien op die route tussendoor? Yellowstone ligt verder zo uit de richting van alles, dat maakt het zo lastig.

Wij houden van natuurparken en af en toe een stad en wisselen graag af met kamperen en hotel/motel…

Iemand tips?

Hoe lang wil je uittrekken voor het stuk Portland-Yellowstone? Het kan in 2 dagen maar ook in 4. Columbia River Gorge ten oosten van Portland, Oregon Trail Center in Baker. us30 via Hagerman Fossil beds. Twin Falls met de falls en Perrine Bridge, en via Craters of the Moon naar Idaho Falls en dan door naar Yellowstone of Grand Teton NP.
De noordelijke route kan door Columbia River Gorge, de wijngebieden en het museum in Walla Walla, us12 naar lewiston ID and dan klassieke us12 volgen naar Missoula en dan door naar Yellowstone. Ik heb een lichte voorkeur voor de zuidelijke route vooal als je nog extra tijd wil,besteden in het ZW gedeelte van Idaho (Sun Valley, Stanley, Snake River. Een dagtocht in Or kan zijn als je Hells Canyon scenic drive gaat rijden van La Grande naar Baker. Dan doe je iets dat niet veel bezoekers doen maar je moet de tijd ervoor nemen.

Ik ben 4 jaar terug via Missoula en Spokan naar Seattle gereden. Volgens mij was er niet veel spannends onderweg, maar we hebben er ook niet echt naar gezocht.

Mocht ik een reis maken me bestemmingen Yellowstone en Seattle dan zou ik kijken of ik dit kan combineren met een trip naar Glacier NP en het daar aan grenzende Waterton Lakes NP (Canada). Een dag doorbrengen langs de west kust is ook nooit verkeerd.

Mount Rainier ben ik even geweest, dat is ook wel de moeite van het bezoeken waard.

Het ligt er een beetje aan hoe veel tijd je hebt, hoeveel kilometers je wilt rijden en waar je prioriteiten legt. Ik zou er zelf maaaaaaaaaaaaanden rond kunnen reizen :slight_smile: