Vancouver-Vancouver met grote familie

in augustus gaan wij naar west Canada, van Vancouver naar Vancouver, wij doen dit met vier volwassenen, drie kinderen, en een grote camper dus gehuurd. het rondje wat Ann op haar blogspot heeft staan lijkt ons prima haalbaar.

Wij zitten alleen nog te twijfelen tussen de manieren om van Vancouver Island naar het vaste land te gaan. De inside passage, de Discovery coast, via comtex of gewoon weer terug naar Vancouver? Wat zou jullie voorkeur hebben? En waarom?

wij willen natuurlijk graag wildlife zien net zoals alle anderen die naar deze streek op vakantie gaan. Met name de walvissen en zee arenden heeft mijn vaders interesse.

Kinderzitjes hebben we nodig voor de kinderen, zijn die daar makkelijk en goedkoop aan te schaffen of kan ik die beter hier tweedehands kopen en daar weggooien/ achterlaten?

Welke leuke activiteiten zijn er voor kinderen? ( en dan bedoel ik geen pretparken oid) hotsprings? Een camping met een zwembadje?

Nog andere tips?

Niemand?

De inside Passage voor augustus mogelijk al volgeboekt, zeker voor die grote camper. Bovendien prijzig met dat grote ding en je moet wel heel eind rijden van of naar Prince Rupert. Of willen jullie dan zonder camper heen en terug?

Een mooi alternatief is de route van BC Ferries is de Discovery Coast Passage tussen Port Hardy (noord Vancouver Island) en Bella Scoola. Minder bekend, maar je hebt dan een groot stuk Inside passage en die ferry gaat door mooie fjorden bij Bella Scoola. De ferry gaat maar een keer per week rechtstreeks en overdag (dinsdag PH -> BS en vrijdag BS -> PH) dus wel plannen. Vanaf Bella Scoola rij je dan via de 20 (een 450 km lange deels onverharde weg) naar Williams Lake en 100 Mile House. Dan snij je een heel stuk af t.o.v. de route naar Prince Rupert voor de Inside Passage. Het is soms wel een stukje bochtige weg, maar ik heb meer campers zien rijden. Rustig aan doen en genieten van de omgeving.

Stop even bij Eagles nest resort in Anahim Lake (http://www.eaglesnest-resort.com/) een kleinschalig resort aan een prachtig meer. Er is geloof ik geen camping, maar wellicht kun je er wel een nachtje staan en anders verhuren ze een 8 persoons cottage voor een nacht. Kano erbij en het meer op. Om 6:00 uur ‘sochtends is dat ook prachtig….

Succes!

1 like

Hallo,
Wij reizen op dit moment met onze vier kinderen door west-canada. We hebben bij Cultus Lake een mooi vrij kleinschalig waterpark bezocht, erg leuk. Wanneer je een zwembadje zoekt zijn die eigenlijk alleen op de particuliere campings te vinden. De campings in de parken hebben, behoudens de natuur natuurlijk, weinig vermaak als je dit zoekt. We zijn 3 augustus terug en heb inmiddels een hele lijst met campings die we in de vier weken hebben bezocht. Mocht je meer willen weten dan hoor ik het wel. Nog even een tip. Bij Whistler hebben we een weg ontdekt waar je, als je dit op het juiste tijdstip doet, veel beren kunt zien.
Bearwatchtour overbodig.
Fijne vakantie. West-Canada is overweldigend.

Groet, Victor

Hi Victor,

Ik zou graag van je willen weten waar die weg bij Whister zit waar veel beren te zien zijn. En wat het goede tijdstip hier dan voor is.

Groetjes

Ik zou ook wel willen weten welke weg dat is.

Tussen Whistler en Squamish ligt rechts de weg naar het Olympic park (9km). In de ochtend tussen 8 en 10 kun je hier beren zien. Wij zijn die weg een keer heen en teruga gereden en hebben die keer 5 beren gezien. Lokale tip.
Succes!

Heel leuk, dat jullie beren hebben gezien, maar helaas wel op een faliekant verkeerde manier. Het bezichtigen van beren langs de kant van de weg(welke weg dan ook) is zeer slecht voor de beren en wordt door de Canadezen absoluut niet op prijs gesteld. Vorig jaar alleen al zijn er in de omgeving van Whistler 10 beren omgekomen door aanrijdingen. Doe het alstublieft niet! Canada is geen dierentuin.
Bovendien kan het ook nog eens verkeers-gevaarlijke situaties opleveren.
Bij Whistler kunt u beren zien vanuit de gondola en 's morgens vroeg bij de golfbanen.

Zit wat in. Alhoewel.
We hebben in Canada vaak beren langs de weg gezien in het voorbijrijden. Voeren moet je de beren natuurlijk nooit, maar zien? Je kunt toch moeilijk je ogen sluiten!

Zeker niet doen, je ogen sluiten. Is ook nogal link.
Natuurlijk hebben we ook veel beren gezien langs de wegen en vroegen ons in het begin ook af waarom die Canadezen zo hard claxoneerden als we afremden of stopten voor een foto. Al snel leerden we dat ze met dat toeteren de beren proberen te verjagen bij de weg. Hoe verder van de weg hoe beter voor de beer. Dus als wij nu beren vlak langs de weg zien claxoneer ik ook om ze te verjagen naar voor hun veiliger oorden.
Ik begrijp het verlangen om beren te zien maar al te goed, ik vind het zelf ook machtige dieren en heb ze vaak mogen bewonderen in het wild tijdens wandelingen of op een bear watch tour.