Route en vragen west Canada

Hallo,

Wij gaan midden september naar West Canada en ik heb een route gemaakt. Kunnen jullie mij helpen en kijken of dit een goede route zou kunnen zijn?

Ams - Vancouver
Vancouver
Vancouver – Victoria
Victoria - Tofino
Tofino
Tofino – Campbell River (quadra island)
quadra island - orca’s spotten
Campbell river – nainamo overtocht horseshoe bay - Whistler
Whistler
Whistler – Wells Gray via kamloops of 100 mile house (wat is hier de beste / mooiste weg?)
Wells gray
Wells gray - Jasper
Jasper
Jasper
Jasper – Banff
Banff
Banff
Banff - Calgary – AMS

We willen heel graag orka’s zien, heeft iemand dit gedaan bij campbell river? En wij willen ook heel graag beren zien, waar is dit het beste te doen?

Is Victoria het bezoeken waard?

Alvast bedankt voor de reacties.

groet Martina

Hoi Martina,

Ik weet niet of je de vluchten al geboekt hebt, zoniet zou ik eens kijken of je het niet kan omdraaien en dan van Calgary naar Vancouver te gaan. Dus je doet eerste de Canadese Rockies en eindigt in Vancouver. De reden hiervoor is dat het tegen eind september begin oktober al kouder wordt in de Canadese Rockies en al grotere kansen op sneeuw. Vancouver Island en omgeving kan dan nog wat zomers zijn en als het is zoals vorig jaar dan kan je genieten van een heerlijke nazomer. Het is in elk geval nog niet koud in Vancouver en op Vancouver Island rond die periode…het weer is vergelijkbaar met Nederland/Belgie in dezelfde tijd van’t jaar. Het is maar een gedacht, maar als het al geboekt is dan zal het ook wel gaan.

Victoria is wel een leuke stad, maar ik zou die een extra dag gebruiken in Vancouver want je hebt echt weinig tijd om Victoria te bezoeken. Ik zou die tijd dan gewoon gebruiken Vancouver, een stad met vele mooie plekjes! Het neemt toch bijna een halve dag in beslag om van Vancouver naar Victoria te reizen en de dag erna moet je toch vrij vroeg vertrekken om naar Tofino te gaan.

Campbell River is een prima plaats voor orka’s te zien. Ik weet alleen niet of het de moeite om er speciaal naartoe te rijden. Je kan ook orka tours doen vanuit Vancouver, Tofino of Victoria. Dus zeker iets om te overwegen en je extra dagen ergens anders te gebruiken. Het is maar een idee natuurlijk. Wat beren betreft kan het goed zijn dat je er genoeg in het wild tegen komt. In september zijn de beren zich al stilletjes aan het voorbereiden op hun winterslaap en sommigen zoeken eten in de dalen, dus meer kans om ze te zien als je onderweg bent zonder dat je daar een tour voor moet doen.

Zo, ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Groetjes,
Ann :slight_smile:

Hoi Ann,

Bedankt voor je reactie! Maar de vluchten staan inderdaad al vast en ik dacht juist dat ik zo vroeg mogelijk in september de meeste kans had om de orka’s te zien. We zullen dan wel zien wat het weer ons brengt.

Ik zal eens nadenken waar we de orka’s gaan bekijken. Ik zoek eigenlijk gewoon de mooiste/beste boottocht hiervoor. Moet je dit al van te voren boeken? En de overtochten met de ferry?

Hoi Martina,

De periode van het jaar is nog vrij goed te doen in de Canadese Rockies, hoor. Je zal daar niet onder de sneeuw komen te zitten, maar het kan wel al eens goed sneeuwen. En dit heeft eigenlijk ook wel zo zijn charmes. September is een prachtige periode om te reizen over het algemeen.

Ik ben zelf nog nooit in Campbell River geweest, dus kan ik je niet vertellen of dat de moeite is. Maar van wat ik tot nu toe al gehoord heb van andere die er geweest zijn dan moet het daar toch wel de moeite zijn om orka tours te doen. Misschien kan je contact opnemen met Rentia en Jos, een Nederlands koppel wat een paar geleden Eagle Eye Adventures overgenomen heeft, zijn doen whale watching tours en beren tours: http://www.eagleeyeadventures.com/

Veel succes ermee!
Groetjes uit Vancouver,
Ann :slight_smile:

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik niet denk dat je die whale watching tours op voorhand moet vastleggen, vraag het zeker eens aan Rentia & Jos. Maar in die periode van het jaar is het alweer wat rustiger en denk ik niet dat je het opvoorhand moet reserveren. En voor de BC ferries moet je eigenlijk ook niet reserveren, tenzij je absoluut op een bepaald tijdstip aan de andere kant moet zijn. Zorg dat je een half uur tot 45 minuten op voorhand aan de ferry terminal bent en dan kan je normaal gezien zo mee zonder te reserveren. Tijdens (zonnige weekenden) kan het wat drukker zijn en ook tijdens weekenden met feestdagen, dan kan het erg druk zijn. Maar ik denk niet dat jullie rond enige feestdagen in Canada zijn, op maandag 14 oktober is het Thanksgiving Day in Canada…maar jullie zijn dan wel al in Calgary waarschijnlijk of alweer thuis.