Ik weet niet 100% zeker of dit de goede plek is om dit topic te openen, maar anders moet een mod hem maar verplaatsen
Ik vlieg 24 oktober naar Vancouver toe, alleen, en kom dan dus in een voor mij nieuwe wereld met nieuwe uitdagingen
Ik was benieuwd of er hier iemand is die dan in Vancouver is en het leuk vindt om mij na aankomst (niet meteen de 24e ivm jetlag, maar ergens daarna) een rondleiding door Vancouver te geven en kan laten zien waar je moet komen en waar niet ;).
En sowieso lijkt het mij wel leuk om nog wat Nederlanders te ontmoeten in de tijd dat ik daar zit!
Dus als iemand dat wil en tijd daarvoor heeft, dan lijkt mij dat leuk
Ik woon zelf in downtown Vancouver en wil best een keertje een biertje doen ergens als je dat leuk vindt. Kan je mogelijk ook wel wat tips geven over Vancouver of andere gebieden in Canada. Laat maar horen!
Ik woon net buiten Vancouver…zo’n 15-20km van het centrum van Vancouver af en woon er al zo’n 9 en een half jaar. Ik kan je zeker wel wat tips geven over waar je best voorzichtig bent en waar het allemaal geen probleem is. Ik denk dan onmiddellijk al aan East Hastings Street, Main Street en die omgeving…dus als je aan de westkant van het centrum van Vancouver blijft dan is het wel goed. Overdag is het zo geen probleem, ik ben er zelf al enkele keren doorgewandeld en heb er weinig problemen mee gehad…maar het geeft je niet echt een veilig gevoel.
Ik weet niet hoeveel tijd ik ga hebben om je rond te leiden nadat jij aankomt, want ik werk regelmatig. Je kan me altijd e-mailen als je info nodig hebt en als ik de tijd heb dan wil ik je zeker wel eens rondleiden door Vancouver en andere plekken in de omgeving!
Het lijkt mij leuk om een keer een biertje te pakken Cavok! Als ik in Vancouver ben en de jetlag een beetje weg is, dan zal ik je wel een PM sturen
Ik zit de 1e 2 weken in een hostel, genaamd C&A Backpackers Inn, de buurt daar was volgens recensies niet heel geweldig. Volgens mij is die op de Main Straat als ik het mij goed herinner ;). En dat is dus ook volgens jou niet zo’n goede buurt.
Dus ik probeer wel een kamer te zoeken in het westen van de stad. Dat is al wel handige informatie.
Ik zal zeker nog wel mailen Ann En als je dan een keer tijd zou hebben, dan lijkt een rondleiding me ook leuk!
Als je je C&N backpackers in Vancouver nog kan veranderen…doe het dan nu!!! Niet dat de C&N backpackers overal slecht zijn, maar die van Vancouver in elk geval wel. Geen goede plaats, het is nogal vuil en onverzorgd en de omgeving is inderdaad niet al te geweldig! Een vriendin van mij is daar een nacht verbleven en was zooo blij dat ze daar na 1 dag weg was. Zij verbleef daarna in het Hi Hostel op Granville Street…proper, mooi verzorgd en een vrij degelijke buurt: http://www.hihostels.com/dba/hostels-HI---Vancouver-Central-011031.en.htm
Hoi Phoenix. Is prima, laat maar horen zodra je in de buurt bent!
C&A Backpackers is volgens mij vlak bij Pacific Central Station als ik het goed heb, waar o.a. Greyhound vertrekt en aankomt. Ben er regelmatig langsgefietst en het is inderdaad niet de meest bijzondere buurt. Maar je hoeft je ook niet onveilig te voelen. Main Street is een drukke, doorgaande straat en hoewel je er regelmatig vreemde types tegen zult komen heb je er normaal gesproken weinig last van. Met name de kruising Main St en East Hastings, iets noordelijker van het hostel, is berucht voor de vele daklozen. Ga je iets meer naar het zuiden dan kom je in een goed gedeelte van Main St. met veel restaurantjes en winkels etc. Bovendien zit je vlak bij een skytrain station waarmee je binnen enkele minuten in downtown zit.
Mocht je toch liever in downtown Vancouver verblijven dan kun je beide HI hostels overwegen. Beide hostels zijn goed en perfecte locatie.
Daar heb je wel gelijk in, de buurt op zich is niet zo erg. Ik ben er ook al vele keren geweest en heb daar nog nooit problemen gehad. Er loopt soms wel wat vreemd en raar volk rond, maar ze laten je wel met rust. Ik ben vanuit dat Pacific Central ook al met de Greyhound bus vertrokken naar de Okanagan. Geen problemen mee gehad.
Maar het gaat mij vooral om het hostel zelf…ik ben er binnen geweest om mijn vriendin op te halen en het was niet proper en het zag er nogal onverzorgd uit vanbinnen. Dat is wel een paar jaren geleden, dus het zou kunnen dat het veranderd is.
Jij moet zelf maar zien wat je het beste aanstaat, wij kunnen enkel maar onze ideeen naar voren brengen!
Bedankt voor jullie tips!
Ik zal er nog even goed naar kijken. Dat HI hostel had nog een bed beschikbaar, dus dat is wel fijn.
Ik denk dat mijn ouders en vriendin het toch wel fijn vinden om te weten dat de buurt ietwat veilig is. Dus als jullie dat zeggen dat het bij Main Street toch wel ietwat twijfelachtig is, dan ga ik daar wel van uit. Opzich vind ik dat voor mezelf nog niet zo erg, ik kan wel wat hebben, maar thuisfront maakt zich denk ik sneller zorger, maar als het hostel ook nog smerig is, dan is dat niet echt fijn. Dus bij elkaar is dat wel een reden om het goed te bekijken. Ik kan het tot 24 uur van te voren cancellen, dus dat scheelt. Ik zal er nu even naar gaan kijken.
Ik had de C&N gekozen, omdat ze mij via daar wellicht konden helpen aan een baantje, in het mailverkeer zeiden ze dat ze daar connecties hadden met een groot uitzendbureau die te maken had met de Olympische Spelen. Dus dat leek mij wel handig, anders moest ik dat toch nog zelf gaan zoeken.
Zouden jullie weten hoe je het beste kan proberen om een baantje te vinden? Het hoeft niets speciaals te zijn, ik ben dan wel afgestudeerd, maar aangezien ik er toch maar een half jaar blijf, ga ik toch niet hoog inzetten, ik hoop iets te kunnen doen om (een deel) van mijn verblijf te kunnen financieren, en als het dan iets te maken heeft met de OS is het helemaal mooi :). En kamers kun je het beste via de craigslist proberen te vinden toch? Daar heb ik al meerdere mensen over gehoord en die zeggen dat dat best wel goed werkt!
Ik begrijp wel dat het handig zou zijn als ze jou aan een baantje konden helpen. Wel, je kan hen altijd uitproberen voor een paar dagen en als het je niet aanstaat kan je toch gewoon naar een ander hostel. Zorg er gewoon voor dat als je gaat dat je een paar hostels hebt waar je eventueel terecht kan als deze echt niet meevalt. Misschien dat ze ondertussen wat properder zijn en dat het er wat netter uitziet. Het is zeker zo’n 4-5 jaar geleden waar ik van spreek.
Veel succes ermee en het komt wel in orde!
Groetjes,
Ann
Ik heb (ook voor gemoedsrust van het thuisfront), de C&N gecancelled en de andere geboekt. Daar zal ik dus de komende 2 weken zitten.
De koffer/backpack zijn gepakt (kreeg niet alles in 1 backpack…). Nu nog even 1 nachtje hier slapen en dan met familie/vriendin naar Frankfurt toe, om daar nog even samen te zijn en dan zaterdag 14.40 Duitse tijd te vliegen :).
Ik vind het erg spannend, maar heb er wel veel zin in!!
Binnen een week zal ik je iig een berichtje sturen Cavok! Dan moet de jetlag wel voorbij zijn ;).
Ik kom op dinsdag 9 februari 2010 aan in Vancouver (en blijf tot begin maart). Wie heeft zin om een rondleiding te geven/een biertje te pakken/Sven Kramer aan te moedigen/te gaan skien in Whistler, etc etc.
hey allemaal, wij 25 en 31 zijn dus nu sinds een 3-tal weken hier in Vancouver en hebben nu zowat onze draai gevonden hier …
als er nog iemand een adresje voor een hostel of iets meer B&B nodig heeft, kunnen we wel de ‘Urban Hideaway Guesthouse’ aanraden op 581 Richards Street, haalt de hoogste quoteringen op hostelbookers.com en met rede … superverzorgd, prima accomodatie, supersympathieke uitbaters (Ken & Janine) dus zeker aanrader
voor de rest is vancouver superduur, en het ziet er naar uit dat dat met de spelen zeker niet minder gaat worden, integendeel, dus wees daarop voorbereid
voor de rest mettesijtsma, als je vragen hebt, laat gerust weten!
Hoi,ik zit inmiddels alweer een jaar in Vancouver en zit er het komende jaar ook nog. Voor vragen kun je me altijd vragen en als je een keer een biertje wilt doen in de pub tijdens de spelen dan kan dat natuurlijk ook altijd!