Leuk hotel downtown in Vancouver

Hallo wij zijn een gezin met 2 kids in de leeftijd van 13 en 16 jr. In juli en augustus 2009 zijn wij in Canada. Ik zoek voor de eerste twee nachten nog een leuk hotel down town Vancouver of op een andere leuke plek. Dit hotel gebruiken wij ook als we bijna weer naar huis gaan. Wie weet er een leuk betaalbaar hotel?

Weet zosnel geen leuk, betaalbaar hoteltje, heb wel n tip; Als je van t vliegveld n taxi naar DT vancouver wil nemen. Doe eens luxe en pak n Limo! :wink: Kost je $50 (bijna net zoveel als n taxi, misch $5 verschil)! Minimaal 15% tip is wel verwacht maar dat is overal behalve retail

Wat is je definitie van “betaalbaar”?

Hallo de Raaf,
Ja dat is een leuke vraag varieert. Maar we hebben intussen al een hotel geboekt dus nu maar hopen dat betaalbaar ook leuk blijkt te zijn

Uit nieuwsgierigheid, welk hotel? Ik moet er zelf namelijk ook nog een boeken.

hihihi limo. Dat is goed om te weten :wink:

Wij hebben uit eindelijk voor het Best Western gekozen. Wel de Down Town versie. Ik heb echt geen idee of dit wat is. De reactie van gasten waren over het over grote deel positief dus proberen maar. Ja die limo is een leuk idee. Misschien doen we dat wel als we weg gaan, met de limo naar het vliegveld heeft ook wel wat. Ach we zien wel.

Er zijn twee Best Westerns downtown. Allebei in Granville Street.
Not, shall we say, “the best part of town”.
Het is niet zo erg als b.v. Hastings Str., maar in dit gedeelte van Granville zou ik liever niet logeren.

Hier zijn nog een paar leuke hotels in vrij goede omgevingen:

*YWCA hotel: www.ywcahotel.com/
*Sylvia Hotel: www.sylviahotel.com/
*The Best Western Sands Hotel by the Sea: www.bestwesternsandshotelvancouver.com/

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Het hotel staat in Drake street. Verder slaap ik meestal alleen in een hotel en lopen we verder de hele stad door. Dus we zullen het allemaal wel mee maken. Heb wel vaker in mindere buurten geslapen en tot nu toe altijd overleeft. Verder een kwestie van afwachten.:slapen:

Hallo Ann,
Ik heb met grote belangstelling jou blog gelezen ben erg onder de indruk van je foto’s e.d. Een vraagje voor jou. Wij moeten nog steeds kiezen waar we het eerst heen gaan. De vraag is Vancouver Island of richting Jasper Banff e.d. Wat zou jij ons aanraden. Wij reizen met een camper rond. Moet je echt reserveren voor de overtocht naar Vancouver Island

Hoi hoi,

Dat is altijd leuk om te horen! :biggrin: Wel, ik persoonlijk zou voorstellen om eerst naar Vancouver Island te gaan en zo naar de Canadese Rockies. Dit lijkt me iets logischer rondje. Persoonlijk vind ik de Canadese Rockies het meest impressief en het is dan wel leuk om dat meer op het einde van je reis te houden. Dat wil daarom niet zeggen dat Vancouver Island en de rest van de trip niet mooi is, integendeel!

De ferry van Vancouver naar Vancouver Island moet je niet opvoorhand reserveren, maar zorg er wel voor dat je ongeveer een half uurtje of 45 minuten voor de afvaart daar bent en dan kan je meestal zo mee. Ga misschien ietsje vroeger als het een weekend is en het is zonnig en warm weer, dan is het meestal wel een stuk drukker. Door de week valt het normaal gezien nog wel mee. Reservatie is aangeraden als je ergesn op een bepaald uur moet zijn op Vancouver Island, maar als je de tijd hebt en een uur kan wachten voor de volgende ferry dan zou ik het niet reserveren. De enige ferry trip die je MOET reserveren is die Inside Passage van Port Hardy naar Prince Rupert (of omgekeerd), maar ik weet niet of jullie die gaan doen of niet?

Ik hoop dat je hier verder mee kan!
Groetjes,
Ann :slight_smile:

Hallo hebben geboekt bij DAYS INN VANCOUVER METRO .

Weet iemand of deze goed is .En of de liging goed is.

Hallo Kiamzo,
Via de site van Zoover kom je heel veel te weten over hotels e.d .
Mijn advies is om te kijken of deze er tussen staat. En via Google maps kom je weer te weten waar het hotel staat.

Geen idee of t hotel goed is. De liging niet echt. Vrij ver buiten het centrum en aan n vrij drukke weg. Waar dan weer wel veel openbaar voorbij komt.
Je zit wel bijna op de hoek met Commercial Drive wat zeker n rondje waard is

Wij zijn vorig jaar zomer in West Canada geweest.(Gezin met 3 kids)
Onze eerste overnachting is ons goed bevallen in het Ramada Limited
Vancouver Downtown. Op loopafstand van Canada Place, Gastown e.d
Het zat bij ons bij de huur van de kamper in omdat het verplicht is eerst te overnachten voordat je de kamper op gaat halen. We hebben de kamper gehuurd bij Go-West wel wat duurder maar 100%!

Hallo Marian,
Het hotel is intussen geboekt. Nu zijn wij de reis aan het plannen. Zijn jullie ook op Vancouver island geweest? Nog andere leuke tips waar we misschien naar toe kunnen?? Wij willen in ieder geval naar Vancouver island en dan de Rockies in. Oja hebben jullie alle campings van te voren geboekt of op de gok gereden???
Tips Zijn altijd welkom.:zon:

Hoi Ireen,

Wij hadden de overtocht van Vancouver (Horseshoe Bay) naar Vancouver Island (Departure Bay) gereserveerd, dit was een tip van familie die al jaren in Canada reist. Je kunt dan op die tijd plannen en je hoeft niet in de wachtrij te gaan staan.
Het reserveren kost $15,00 maar dit wordt later weer van van het totaal afgetrokken. Wij waren eind juli begin aug. daar en hadden wel enkele campings geboekt, m.n. de eerste overnachting in de buurt van Vancouver, de Camping vlakbij Jasper, aan de Ice field parkway, (Wapiti was toen in mei/juni nog de enige die plaats had volgens boeking via internet maar het schijnt dat ze nooit de hele camping reserveren en er altijd nog wel een plekje te krijgen is. Het is alleen jammer om te gaan zoeken omdat je dan de Icefield-parkway afrijdt en de campings daar niet iedere km. liggen.) en de laatste bij Calgary West campground zodat we niet zo ver hoefden te rijden om de kamper weer in te leveren.
Wij hebben alleen het zuiden van Vancouver Island gezien en dat vond ik al prachtig dus ik zou zeker meer van dat eiland inplannen als je kunt. Verder zijn er over het algemeen wel altijd plaatsen vrij op Provincial en National Park campgrounds deze zijn goedkoop maar hebben weinig voorzieningen. Maar liggen wel midden in de natuur en dat is toch meestal moier dan de “luxe” campings wij hebben af en toe een 'gewone" camping genomen om de batterijen van mobieltjes fototoestel e.d. weer op te laden en de sanitank te legen en zo. Voor de kids was er dan een zwembad. Verder heb ik nog heel veel tips en ervaringen dus als je iets wil weten …

Hallo Marian,
Leuke ideeën zijn altijd welkom. We denken er nu aan om eerst naar Ucluelet te gaan en dan ook nog naar Bates beach of in ieder geval in die omgeving daar. En daarover naar de Sunshine coast. wij hebben drie weken. Mijn grootste vraag teken hoe kan je lekker veel zien zonder dar je de hele dag in de camper zit. Hoeveel kilometer reden jullie gemiddeld per dag?? Wij reizen met twee kids van 13 en 16 jr dus af en toe wat ander vertier dan alleen natuur is ook wel fijn.
Groetjes Irene

We hebben voor eind juli na aankomst ook voor de eerste nacht 2 kamers in het Days Inn geboekt. Opgezocht op Google Earth. Google Earth geeft nog veel moer informatie dan Google Maps. zo kun je niet alleen de locatie zien, maar vaak ook in de staat de omgeving bekijken.
We hebben op de luchthaven een huurauto geboekt en daarom vind ik het beter om een hotel buiten het centrum te hebben (goedkoper). Bovendien is het vlak bij Burnaby en daar willen we 's avonds nog even Japans gaan eten in de Mall (de grootste van Vancouver en er zit daar een goede en goedkope Japanner). Of het motel verder goed is, dat weten we nog niet. Maar we boeken altijd alleen de eerste nacht om uit te slapen en verder zien we wel. Misschien blijven we er wel langer als het bevalt. Er is in Canada altijd wel vrij gemakkelijk een overnachtingsmogelijkheid te vinden, zelfs in de zomer. We nemen onze laptop mee en kijken dan vaak even op het Internet op Google Earth of rijden gewoon ergens heen en komen altijd wel wat tegen. No whorries!