Hallo,
Wat moet je zeker gedaan hebben op Vancouver Island?
Graag tips voor wandeltochten van 1dag.
Zaken die gezien moeten worden.
Kortom, Vancouver Island ontdekken, hoe en wat niet te missen.
Dank U
Hallo,
Wat moet je zeker gedaan hebben op Vancouver Island?
Graag tips voor wandeltochten van 1dag.
Zaken die gezien moeten worden.
Kortom, Vancouver Island ontdekken, hoe en wat niet te missen.
Dank U
Ik zelf ben een paar dagen op Vancouver Island geweest maar heb toen voornamelijk moeten werken. Een ding wat ik vanaf Vancouver city heb gedaan maar wat nog vele malen beter kan vanaf Vancouver Island is Whale watching. Ofwel orkas kijken. Het is een boottocht van een 3 a 4 uur waarin je dolfijnen,walrussen, robben en orka’s zal zien. Het kost zon $99 dollar maar echt ik had het voor geen goud willen missen. Tevens heb je levenslange garantie voor als je de orka’s niet zou zien. Ik vond het zo vet en gaaf het is echt de moeite meer dan waard. Verder wat er heel leuk was (maar ik helaas niet heb kunnen doen) is vliegen met van die watervliegtuigen. Je ziet er heel veel als je er rond loopt. Dit was ook redelijk duur maar volgens mij ook zkers de moeite waard. Maar vertel, mag ik zo vrij zijn te vragen wat jullie verder nog allemaal gaan bezoeken. Want een paar dagen aan wal, naar VANCOUVER is ook wel heel gaaf en daar zijn veel meer leuke dingen waar ik veel over kan vertellen :P. xx
Whale watching stond zeker al op onze to do lijst.
Maar waar ben je gaan kijken? Vanuit Tofino of vanuit Victoria? Of nog elders?
Maar onze reis zal er als volgt wat uitzien.
Landen in Calgary, Stampedee meepikken
Dan een 10 dagen de Rocky bewandelen in de omringende Parken.
En dan naar de kust, enkele dagen op Vancouver Island verblijven
Ferry terugnemen naar Vancouver en daar 1, 2 max 3 dagen verblijven om daar de vlieger terug te nemen.
Dus de Rocky’s en de kuststreek
Tips over Vancouver zijn ook steeds welkom dus!!
Tussen Tofino en Eucluelet heb je een deel van het Pacific Rim National park. Er zijn een stuk of 10 hikes die je varieren van een half uurtje tot enkele uren. Je kan er zeker 3-5 in 1 dag doen en ze zijn stuk voor stuk de moeite waard. Vanwege de grote hoeveelheid regen en mist bestaat het deels uit regenwoud, wat super indrukwekkend is. Desondanks is het vanwege de verhoogde paden redelijk toegankelijk, wanneer je grote hoogte verschillen hebt wordt dat in de folders goed aangegeven.
Vanuit Tofino heb ik afgelopen jaar ook een beer excursie gedaan, wat zeker de moeite waard was maar opzich zal je als je goed oplet en een beetje mazzel hebt in de rest van de reis ook wel een stuk of wat zwarte beren zien.
Er zijn soms ook Orca’s en walvissen te zien, echter met minder grote kans als in het noord oosten van vancouver island. Dat is echter weer een redelijke uithoek waar buiten uitgestrekte bossen niet zo veel te zien is.
Victoria ben ik niet geweest, de indruk die ik heb is dat het leuke aan Victoria meer het stadje zelf is en niet zo zeer de natuur.