Vanaf waar terugvliegen naar Nederland.

Hoi allemaal.

Mijn vriendin en ik gaan in november voor 6 weken naar Indonesie.
We beginnen in Jakarta en zijn dan van plan om Java, Bali, Lombok en de Gili eilanden te bezoeken.

Nu vroeg ik mij dus af wat een goed punt is om terug te vliegen richting Nederland. Is het goed te regelen om vanaf Lombok terug te vliegen naar Nederland? Of kun je beter eindigen op Bali en dan vanaf Denpassar terugvliegen?

En zijn deze eilanden in 6 weken goed te bezoeken?

Alvast bedankt,
Martijn

Hoi Martijn,

Zo ver ik weet is het niet mogelijk om vanaf Lombok direct naar Amsterdam te vliegen. Je zal altijd over moeten stappen op bijv. Denpasar of Jakarta. Vaak moet je meerdere keren overstappen en dan ook nog een aantal uur op je overstapvlucht wachten. Dit kan soms wel 10 uur (of langer!) duren, terwijl je het vliegveld niet mag verlaten.

Vanaf Denpasar zijn er wel directe vluchten naar Amsterdam (of met een tussenstop waarbij je niet uit het vliegtuig hoeft). Zo heb ik dat voor mijn reis geboekt. Ik weet niet of er vaak dat soort vluchten worden aangeboden, vaak moet je dan alsnog wel een tussenstop in bijvoorbeeld Singapore of Taiwan maken. Mij lijkt het in ieder geval beter om vanaf Denpasar terug te vliegen dan vanaf Lombok. Of 6 weken lang genoeg is voor jullie reis weet ik niet. Maar ik kan me voorstellen dat jullie dan niet al te lang op één plek kunnen blijven.

Succes en veel plezier!

Hoi Martijn,

Als aanvulling op de goede uitleg van Frans hierboven: Vanaf Lombok zou je naar Singapore kunnen vliegen met SilkAir, die vlucht is vijf keer per week. Omdat SilkAir een dochtermaatschappij is van Singapore Airlines kan dat in combinatie met de vlucht Singapore-Amsterdam, en zo zou je dus op de heenweg Amsterdam-Singapore-Jakarta kunnen vliegen en terug Lombok-Singapore-Amsterdam. Het zou kunnen dat er een lange overstaptijd is, maar dat hangt er ook vanaf op welke dag je vliegt. Via Singapore Airlines in Amsterdam kun je dat vast wel regelen.

De optie via Bali is ook makkelijk. Je kunt dan best op Lombok eindigen, er zijn namelijk heel veel goedkope vluchten tussen Lombok en Bali, waardoor je dus alsnog vanaf Bali terug naar Nederland kunt vliegen. KLM is de enige maatschappij die een rechtstreekse vlucht heeft (zowel Amsterdam-Jakarta als Denpasar-Amsterdam). Met een andere maatschappij heb je een overstap in bijvoorbeeld Jakarta, Kuala Lumpur, Dubai of Hongkong.

Zes weken lijkt me trouwens een prima tijd voor de eilanden die je noemt. Dan heb je meer dan genoeg tijd om veel te zien en ook nog te relaxen.

Groeten, Erwin

Wij hebben destijds voor onze rondreis in Indonesie een retourtje Jakarta geboekt bij Qatar Airlines (is via Brussel, overstappen in Doha). Onze reis eindigde op Bali, maar via Air Asia hadden we een goedkope binnenlandse vlucht naar Jakarta om vanaf daar weer te rug te vliegen naar Nederland/België. Ik denk dat dat goedkoper is dan heen naar Jakarta en terug vanaf Bali?

Daarnaast denk ik dat 6 weken ruim genoeg is om deze eilanden te bezoeken!

Hoi ,

ik kijk voor mijn vluchten altijd .Bali , Jakarta ,Singapore en Kuala Lumpur en vandaar uit vlieg ik dan verder .
Er zijn dagelijks verschillende vluchten van Lombok naar Bali

Greetings jan