Aanvankelijk wilde ik vliegen op Bandung en terugkomen vanaf Denpasar. Omdat ik de volgende route een beetje wilde volgen:
Bandung Yogyakarta (Borobudur ),bromo, Lovina-Ubud “Gili Lombok” Sanur
Maar is het niet handiger om dat om te draaien en dus terug te keren vanuit Lombok en dus dat als laatste stopplaats te nemen? Dan moet ik niet meer terug naar Bali. kwa prij sis het 50 euro goedkoper dus dat verschil maakt niet veel uit. Kan je van Ubud trouwens het beste naar de gili eilanden meteen gaan of eerst naar Lombok? En op welke manier gaat dat het beste,snelste,goedkoopste?
1-2-3.Vliegreis Amsterdam-Singapore: 2 dagen singapore (als dat kan !)
3-4:Singapore- Bandung
5 Bandung
6 Bandung
7 Bandung - Yogyakarta(per terin /nachttrein eventueel: veel mensen zeggen dat het een mooie rit is of toch maar vliegtuig nemen?)
8.Yogyakarta
8.Yogyakarta, borobodur
9 .Yogyakarta -Malang
10 Malang- bromo
11. Bromo- Ubud of Lovina?!(een tour nemen naar broom waar je nadien aan de ferry wordt afgezet?)
12. Ubud of Lovina?
13.Ubud
14.Ubud
15.Ubud
16.Sanur of Semyniak
17.Sanur
18.Sanur
19.Gili
20.Gilli
21.Gilli
22.Lombok
23.Lombok
24.LOmbok
Naar waar wil je dan? Naar Nederland? Met 1 maatschappij zal dat niet te doen zijn vanuit Lombok. Het heeft maar beperkte internationale vluchten en Denpassar veel meer. Ik vlieg altijd op/van Denpassar als het internationaal moet zijn, maar in Lombok is het uitreisgeld veel minder…
ik heb ondertussen mijn vliegticket al! via singapore airlines vlieg ik 13 mei vanuit Amsterdam naar Singapore! Daar blijf ik 2 dagen en vlieg ik door naar Bandung. 13 juni, een maand later vlieg ik vanuit Lombok naar Singapore en van daaruit weer naar Amsterdam!Die vluchten plus twee dagen singapore(hotel-hop onf hop off bus en transfers hotel -vlieghaven singapore) voor 900 euro.