Hallo, ik ben Hanneke, 51 jaar jong. Na mijn afstuderen 25 jaar geleden was ik van plan naar Australie te gaan. Het liep echter anders. Ik kreeg een baan aangeboden in de USA. Ik heb mijn Australie ticket ingeruild voor een ticket naar de VS. Ondertussen dus 25 jaar verder en nu moet het er maar eens van komen…
IK GA BACKPACKEN en wel DOWN UNDER!
Vanaf begin oktober ga ik in 5 weken vanaf Cairns afzakken naar Melbourne. Daar blijf ik nog een week bij familie en dan weer naar huis en aan het werk. Mijn idee was om met de Greyhound bus te gaan (4.000 km ticket) en proberen overnachtingen te regelen via couchsurfing. Ik heb een aantal punten uitgezocht waar ik in ieder geval heen wil, maar daarnaast veel ruimte om flexibel in te vullen. Ik laat me graag verrassen door locale tips.
Ga je ook toevallig die kant op en wil je op enig moment aansluiten bij deze “oudere jongere”, dan laat het maar even weten.
By the way, ik heb al geboekt>>>. 29 september heen en 9 november terug.
Wat leuk om je berichtje te lezen.
Ik ben sinds kort ook bij dit forum omdat ik net als jij ook naar Australie ga en het me leuk lijkt om van anderen te horen wat zij voor tips hebben.
Ik vertrek 19 september en vlieg terug op 12 november.
Ik Vlieg naar Adelaide waaar ik eerst een week familie ga bezoeken, daarna richting Port Augusta en de Flinders Rangers om vervolgen bij ander familie 1á2 weken te verblijven.
Daarna ga ik naar Tasmanie maar hoe ik dat ga doen, auto huren en camperen of met de bus,wil ik af laten hangen het moment.
Ik wens je ontzetten veel reis plezier.
Groetjes, Jolanda (55 jaar)
Leuk dat je ook gaat. Ik kan eventueel als ik in Australie ben laten weten waar ik zit. Mocht je het leuk vinden kunnen we elkaar wie weet ergens ontmoeten. Maar ik denk dat jouw trip niet helemaal met mijn trip overeenkomt?
Hoi Hanneke,
Dat zou leuk zijn om onderweg contact te houden.
Wie weet kan het toch zomaar mogelijk zijn om. de week dat jij in Melbourne bent, elkaar daar te ontmoeten.
Hanneke heb jij ervaring met couchsurfing?
Het was mijn bedoeling om te gaan kamperen maar toe ik je berichtje las ben ik gaan googlen op couchsurfing en over de mogelijkheid wel enthousiast geraakt.
Ik wordt er alleen niet veel wijzer van of er een standaard overnachtingsprijs gevraagd wordt.
Weet jij hoe het werkt?
Ik heb zelf geen ervaring met couchsurfen, maar hoorde het van een collega. Ik heb mezelf ook ingeschreven op de site als host. In principe bied je een logeerplaats aan voor maximaal een paar dagen. Voorzover ik het begrepen heb zijn er geen kosten aan verbonden. Sommige hosts maken tijd vrij (als ze die hebben) om met je op pad te gaan. Ik had in gedachten om aan te bieden te koken voor mijn host als dank voor de slaapplaats.
Er zijn hosts met veel referenties, en daar kun je lezen hoe ze worden ervaren. Ik sta nu zelf ok als host ingeschreven en heb diverse keren een logeerplaats aangeboden, maar omdat ik niet in de “grote stad” woon zijn er veel surfers die wachten tot ze een aanbieding uit één van de steden krijgen met mij als back up. Ik vind het leuk om mensen over de vloer te hebben uit andere landen. Voor mijn werk krijg ik regelmatig studenten over de vloer. Verder sprak mij het idee erg aan.
Ik ga het gewoon proberen en als het niet is, kan ik nog altijd in een hostel.