Op pad in Australie/NZ

Hallo,

Eind dec.2010/begin jan. 2011 zou ik (vrouw, 39 jaar jong, sportief) graag richting Australie (bijv. de oostkust van Sydney t/m Cairns) te gaan, om vervolgens over te steken naar Nieuw-Zeeland (zowel Noorder- als Zuidereiland) te bekijken. Evt. af te sluiten op de Fiji-eilanden. Dit in ongeveer 2 a 2,5 maand. In Australie evt. wat leren te surfen/duiken.

Het liefst zou ik een campertje huren om daarmee rond te reizen. Het zou ook met het “openbaar” vervoer kunnen (bijv. Oz-experience in Australie en de "Stray"bus in Nieuw-Zeeland).

Is er iemand of misschien wel meerdere personen die dezelfde plannen hebben?

Groet,

Yvonne

Dag Yvonne!

Mijn naam is Katrien en ik kom uit België. Ik zit al een maand in Australië waar ik een stage volg voor 4 maanden en bij een gastgezin verblijf. Wanneer dit over is zijn we half januari 2011. En ben ik klaar voor het grotere avontuur!
Rondtrekken in Australië eventueel ook Nieuw-Zeeland en de Fiji eilanden!

Nu omdat het alleen niet altijd even gezellig is ben ik opzoek naar een reispartner(s)!
Ik heb tot eind juni de tijd om zoveel mogelijk rond te trekken en eventueel ook een beetje te werken! Ik heb niet echt een plan wat ik wil zien, wel grote richtlijnen, maar ga het ook allemaal een beetje op me laten afkomen! Eventueel zal ik dit alles doen met het openbaar vervoer, of een campertje… het zal er allemaal een beetje vanaf hangen…

Groetjes,

Katrien (ps ik ben 21 jaar)

Hoi Yvonne,

mijn plannen zijn ongeveer hetzelfde: 2 maanden reizen, maar dan van begin december tot eind januari (voor die periode heb ik vrij kunnen regelen). Wellicht is het een optie om (een deel van) de reis samen te doen.

Ik ben 31 en kom uit de buurt van Maastricht.

Groeten Ilse

Hallo Yvonne,
Klinkt goed je reisplan. Ik ga in dezelfde periode gaan. Wellicht kunnen we een deel samen reizen?
Hartelijke groet,
Brian (37 jaar)

Hallo Yvonne,

Leuke plannen! Ik heb dezelfde plannen. Ik heb van de week een ticket geboekt. Ik vlieg begin februari richting Nieuw Zeeland en ga daarna richting Australie. Vorig jaar ben ik in december en begin januari in Australie geweest. En heb toen van Sydney naar Cairns gereisd met de Oz-experience. Was erg leuk, maar ik zou nu eerder kiezen voor de Greyhound bus. Met de Greyhound ben je meer flexibel. Wil je meer weten over mijn reis van Sydney naar Cairns laat het me weten.

Groetjes Ilse (29)