Ik verblijf momenteel 4 maanden in Sydney om een stage te doen. Hierna (vanaf half januari) ben ik van zin om rond te trekken! Hoe ik dit zal doen staat nog niet vast, de route ook nog niet! Nu omdat het alleen niet altijd even gezellig is, ‘zoek’ ik een reispartner(s)! Ik heb tot eind juni om rond te trekken dus als het financieel haalbaar is zou ik ook nog gerust naar Nieuw-Zeeland willen! Om de spaarpot ondertussen wat de spijzen denk ik er ook aan om tijdens het reizen wat ‘werkjes’ te doen zoals bijvoorbeeld fruitplukken,…
Ik zelf ben 21 jaar en kom uit België.
Of als er al mensen verblijven in Sydney is het ook altijd wel leuk om sociale contacten te leggen!
Ik vlieg op 27 december naar Sydney om daar Oud en Nieuw te vieren! Vanaf daar wil ik dan verder rond reizen.
Ik heb tot ongeveer mei de tijd en ben ook van plan nog naar Nieuw Zeeland te gaan (daar heb ik ook al een ticket voor). Mn route staat nog niet vast en vanwege het geld wil ik onderweg ook wel wat werken.
Ook mij lijkt het gezelliger een leuk reismaatje te hebben!
Ikzelf zal wel pas kunnen beginnen reizen vanaf 15 januari… Aangezien ik nog een stage heb tot de 14e dus dat kan misschien wel voor een probleem zorgen…
Voor wanneer heb je tickets om naar Nieuw-Zeeland te gaan?
En wat denk je allemaal te bezoeken?
Ik zoek ook een reisgenootje om door Australie en Nieuw-Zeeland te reizen voor de gezelligheid! Ik wil begin of halverwege janauri beginnen en ook voor een periode van 4 a 5 maanden.
Ook ik heb nog geen concrete reisplannen, maar de Oostkust schijnt het leukst te zijn, dus die zou ik het liefst willen doen. Daarnaast vind ik het niet erg om het reizen te onderbreken om te werken voor wat geld en om ook iets langer op dezelfde plaats te blijven.
O trouwens, ik ben 22 jaar en afgestudeerd in Tilburg, dus best dicht bij belgie
Verder heb ik nog niks geboekt en ben ik dus nog compleet flexibel. Lijkt me leuk om wat van je te horen!
Katrien, bedenk me opeens dat ik jou nog niet had geantwoord!
Ik weet niet waar ik rond 15 januari ben, maar ik heb mijn route nog niet vastgesteld, dus ben nog erg flexibel:-). Dus misschien kunnen we toch ergens meeten half januari.
Ik wil in ieder geval graag de oostkust doen, net als jij Marjolein. En onderweg ook wat werken.
In mijn ticket zit ook een retourtje NZ, maar daar heb ik nog geen datum voor vastgesteld. Ik denk dat ik NZ aan het einde van mijn reis wil doen, dus zo rond april. Al heb ik wel gehoord dat dit niet de beste tijd is voor NZ qua weer, dus daar moet ik nog maar even goed over nadenken:-).
Lijkt me leuk wat van jullie te horen. Misschien wel handig, mn mailadres is: [EMAIL=“ellenbijl1982@msn.com”]ellenbijl1982@msn.com.
Net zoals Marjolijn zie ik het ook zitten om de reis te ondebreken en een paar dagen/weken op dezelfde plaats te blijven om wat geld bij te verdienen. En om van de omgeving te genieten.
Een concreet plan heb ik nog niet, wel dacht ik eraan om in een lus te werken Sydney richting de goldcoast (Brisbane, Cairns), Darwin, Alice Springs, Adelaide, Melbourne en Tasmanië.
Nu welke richting eerst naar de goldcoast of eerst naar Melbourne zal de tijd wel uitmaken, voordelen en nadelen zijn er voor beide!
Ook als er geld/tijd genoeg is denk er nog over het vliegtuig/bus naar Perth/Broome te nemen en natuurlijk Nieuw-Zeeland en de Fiji eilanden… Nu we zien wel hoe dat zal lukken
Ik dacht de reis te ondernemen bijvboorbeeld met Grey Hound of een andere bus/reismaatschappij, of eventueel een camper te huren, nu dit zal afhangen van de kosten en met wie ik zal optrekken!
Ik zat er aan te denken of het misschien niet handiger was om in het begin naar NZ te gaan, aangezien het weer daar dan het best is In mijn reisplannen is NZ sowieso inbegrepen, omdat ik heb gehoord dat dat eigenlijk nog mooier dan Australie is!
Katrien, je reisplan klinkt goed, al vraag ik me wel af of het niet erg ver is? Perth en de westkust schijnen ook mooi te zijn, dus als we tijd/geld hebben, lijkt me dat zeker een puik idee. Ik doe op het moment een stage in Egypte en heb een Australische huisgenootje en zei zegt dat de oostkust beter is, maar dat de westkust eigenlijk ook niet overgeslagen mag worden. Maar gok zo dat jij je reisplannen op verhalen van meer Australiers heb gebaseerd, Katrien
Verder heeft mijn zus voor 8 maanden gebackpacked in Australie en had al plannen om die in december (want dan ben ik weer in nederland) compleet uit te horen. Ik weet niet of dit voor jullie vroeg genoeg is?
Katrien jouw reisplan klinkt inderdaad goed, zoiets heb ik ook ongeveer in gedachten maar weet ook nog niet precies waar te beginnen:-).
En Marjolein, NZ als eerste doen is zeker wel een betere optie ivm het weer, dus ik neem het serieus in overweging. Nieuw Zeeland staat namelijk zeker op mn lijstje!
Ik moet volgende week al wel mn reisschema inleveren, dus hoop dat ik er dan uit ben…
Katrien nog even een vraagje aan jou, aangezien jij al in Sydney zit: ik vertrek 27 december al naar Sydney, maar ben er gister achtergekomen dat echt alle hostels in de stad al vol zitten vanaf die datum tot ongeveer 3 januari! Weet jij misschien nog iets? Of ken je mensen die een kamer overhebben? Of misschien heb je zelf een plekje (natuurlijk tegen betaling). Hoop dat ik nog iets kan vinden, want begin nu toch wel n beetje in de stress te raken haha:-)!
En misschien vind je het leuk om af te spreken in Sydney? Kan je me de stad n beetje laten zien:-)
Marjolein, leuk dat je zus al 8 mnd heeft gebackpackt in Australië, dan heeft ze vast veel tips!
Ik vertrek 7 december zelf al naar Bangkok voor 3 weken Thailand en verder staat voor mij vast dat ik 27 december naar Sydney vlieg, maar voor daarna staat alles nog open. Wel zal ik dus volgende week alvast een datum voor NZ moeten opgeven, maar die kan ik daarna altijd nog aanpassen.
Nu Australië is giga groot alleen besef ik dat nog niet, waarschijnlijk daarom ook dat ik teveel? hooi op mijn vork neem , maar ik besef het alleen nog niet! Nu met de hulp van Marjonlein’s zus zullen we ook weeral een stapje dichter zijn
Nu Australischer zijn reizigers, behalve als het op hun eigen land aankomt! Dus heel veel weet ik ook niet van hen, nu toch wel een paar dingen! Maar er zijn hier ook programma’s op tv, speciaal over reizen in Australië met veel tips, wat er te zien/te doen valt Dus die staan telkens op mijn programma Het programme heet Getaway, mss eens googelen, en wie weet staan er afleveringen online!
Over Nieuw-Zeeland zal ik eens wat info moeten opzoeken, qua tickets en bezienswaardigheden want veel weet ik daar (nog) niet van! Hoelang denken jullie te gaan, en hoe denken jullie daar rond te reizen?
@ Ellen: Ik zal morgen zeker eens luisteren voor accomodatie, wie weet kennen ze hier wel iemand of iets of eventueel hier… Nu ik hou je zeker op de hoogte!
En wat het citygidsen betreft, ik ken al een paar toffe plaatsen waar ik je zeker mee naartoe zou kunnen nemen! Dus als het past zal ik je zeker willen rondleiden!
Waarom moet je trouwens een datum opgeven voor NZ? Is het via een organisatie?
Ik bedacht me dat ik niet meer had geantwoord op je laatste mailtje. Heb je nog steeds dezelfde plannen? En had je misschien nog iets gehoord over een plekje in Sydney voor mij vanaf 27 dec?
Thnx alvast!
Ik zit nog altijd met dezelfde plannen, al denk ik wel dat NZ er sneller zal zijn dan eerst gedacht ik dacht rond januari/februari… heb ook al eens zitten rondkijken om een camper(tje) te huren, en heb toch al interessante dingen gezien… nu een echte datum heb ik nog niet, wel weet ik dat het na 14 januari zal zijn… Hoe zit het met jouw plannen ondertussen? Liggen er al dingen vast?
Ik heb het vertelt aan mijn gastmama, en ze ging eens rondluisteren, eventueel een kamer in een huis, … zodra ze iets hoorde ging ze mij iets laten weten, ikzelf weet hier niet direct iets zijn… Maar als ik iets zie/hoor, hoor je het zeker! Probeer anders ook eens hostels in coogee, bondi, … de strandplaatsen rond de stad, misschien heb je daar nog succes…
Mijn plannen zijn inmiddels ook al een stuk duidelijker. Grappig dat je noemt dat NZ voor jou waarschijnlijk sneller zal worden, want ik ga namelijk ook al snel naar NZ, van 2 februari tot en met 27 februari! (De data kan ik overigens altijd nog aanpassen mocht het anders lopen). Ik heb ervoor gekozen eerder naar NZ te gaan vanwege het weer. Is dat ook jouw overweging?
Met een campertje gaan reizen lijkt mij ook een leuke optie, ik hoor het graag als je hier meer over weet. Ik kom dus 27 december aan in Sydney en vanaf daar wil ik dan naar Melbourne, Adelaide en Alice Spings reizen, tot ik begin februari naar NZ vlieg, na een maandje vlieg ik dan weer terug naar Australië, naar Brisbane en vanaf daar wil ik dan de oost kust doen van Brisbane naar Cairns (daar heb ik dan nog ongeveer 3/4 maanden voor). Hoe zijn jouw plannen nu?
Dank dat je voor me na hebt gevraagd voor n plekje. Als je meer weet hoor ik het natuurlijk graag en het lijkt me in ieder geval leuk om af te spreken in Sydney.
Wat leuk om jullie berichten te lezen. Ik heb een beetje dezelfde plannen. Ik ga 3 maanden reizen. Ik heb van de week mijn ticket geboekt. Ik ga begin februari naar Nieuw Zeeland en daarna richting Australie. In Australie vlieg ik naar Sydney en is mijn plan om via melbourne, adeliade, alice spring naar Darwin te reizen. Vorig jaar ben ik ook in Australie geweest en heb toen in december / januari van Sydney naar Cairns gereisd. Was echt super. Dus als jullie nog tips willen over deze route, dan hoor ik het wel.
Hey Ellen!
Sorry voor het veel te late antwoord! Wel idd Nieuw-Zeeland eerst heeft idd te maken met het te verwachte weer! Aangezien ik hier al een tijd zit en alleen maar zomerkledij mee heb lijkt het mij niet logisch om naar NZ te gaan tijdens te winter!
Wel de plannen zij ongeveer; vanaf half januari een maand ongeveer naar NZ, en dan terug naar Sydney en van Sydney heel de oostkust af naar Cairns toe om dan via Cairns naar Centraal AUstralie te gaan,( en met nog een mogelijke afwijking naar Perth of Adelade) en dan zo terug via Melbourne naar Sydney en dan hoop ik zo goed als alles gezien te hebben! Ik blijf tot eind juni, dus de tijd heb ik wel, hopelijk het geld ook! Echt voorzie jullie maar goed, want het is hier zoooo duur!
Hier ook nog altijd jammergenoeg niets gehoord van een plekje waar je kunt blijven overnachten… heb jij ondertussen al iets gevonden? Veel succes nog en nog een maandje en je bent hier ook!
Zo geweldig dat je al in Australie bent geweest! Tips zijn idd zeker welkom! Ik ben van zin de hele oostkust af te reizen! Zijn er toffe plaatsen, plaatsen die te vermijden zijn, hostels en vervroer dat je kan aanraden? En nog zoveel anders natuurlijk Laat het mij gerust weten! Hoelang blijf je in NZ en heb je hier al plannen voor?