Hoi allemaal,
Ik ben Kirsten Bos en wil graag volgend jaar na mijn eindexamen 6/7 weken (2 maanden) door Nieuw-Zeeland trekken. Mijn plan is om daar een camper te huren en dan de mooiste plekken te bezoeken maar ook avontuurlijke dingen zoals raften, snowboarden, bungeejumpen etcetera te doen. Klinkt geweldig natuurlijk, alleen doordat het winter is in onze zomervakantie worden er nauwelijks geen groepsreizen georganiseerd en als 19-jarig meisje ben je natuurlijk super kwetsbaar.
Ik ben dan ook opzoek naar een reismaatje(s) (hoe meer zielen hoe meer vreugd), die een beetje dezelde interesses hebben en het leuk lijken om met me te reizen.
Ik vind het overigens ook een optie om hetzelfde door Australië te doen of eventueel de weken te spreiden over de beide eilanden.
Groetjes!!
Kirsten
Heej ik zit ook in mijn examenjaar( 19 jaar) en wil ook een hele tijd naar Nieuw-Zeeland. Ik ben beschikbaar vanaf 1 juni (als ik geen her heb).
Groetjes, Liza
Hey Kirsten,
Ik ben 20 jaar oud en ben eind juni klaar met de opleiding commerciele economie, en ben ook van plan om rond Augustus 2010 mijn reis te beginnen, helaas zonder reisgenoot.
Mijn planning is;
2 maanden Thailand, 7 weken Australie 2,5 maand Nieuw Zeeland en 1 maand Canada -Vancouver-.
Je zegt dat je ook naar Australie wil (groot gelijk!
), zou je dan ook 2 maanden Australie er willen bij pakken, of 1 maand in NZ en 1 maand in Australie?
Groetjes,
Eline
He Eline,
Super leuk dat je ook wil reizen. Helaas, ben ik in de zomevakantie pas klaar met de middelbare school en moet ik in september dus weer beginnen met studeren. Dus hoe graag ik ook 2 maanden langer zal willen blijven het zit er voor mij op dit moment niet in.
Groetjes,
Kirsten
Hey Kirsten,
O dat is wel jammer ja. Ik zat te denken maar het voor mij moeilijk om in NZ te beginnen en vervolgens naar australie, azie en dan canada te gaan, aangezien wereld tickets veel eisen hebben (en moet je dus via een bepaalde route vliegen).
Nou, ik hoop voor je dat je nog een reismaatje vind; met zijn 2en is natuurlijk gezelliger dan in je eentje! 
Succes met je eindexamens en met het vinden van een reisgenoot!
Groetjes,
Eline
Hey Eline,
Ik heb inderdaad ook nog het probleem met de tickets hoor. In princiepe wil ik namelijk eerst 1.5 week in Sydny blijven, maar soms kan je een wereldticket ook zelf samenstellen.
Jij ook succes met het zoeken van een reismaatje. En mocht het toch lukken laat me het even weten.
Groetjes!!
Kirsten
Hey,
Ja als ik jou was zou ik eens opzoeken wat het kost als je vanuit NZ een ticket boekt naar Sydney (of andersom), misschien dat dat goedkoper is dan als je vanuit Nederland een samengestelde ticket koopt. Dan kun je bijvoorbeeld in Nederland boeken dat je in NZ aankomt en dat je daar na 2 maanden vertrekt, maar ondertussen zelf een ticket naar Australie boekt.
Het is maar een optie, ben wat met je mee aan het denken 
Ik zal er nog eens goed over na denken, want naast het feit dat het leuker is om met zijn 2en te reizen is het ook een stuk veiliger c.q. zekerder.
Over twee weken ga ik naar een reisbureau in Amsterdam en vraag daar om advies (kilroytravels.nl).
Als ik wat meer weet laat ik het je weten!
Groetjes,
Eline
Hey,
Harstikke leuk dat je mee wil denken. Ik zat zelf ook al op de site van kilroytravels. Maar mensen zeggen ook vaak dat je beter vanuit het buitenland kan vliegen, omdat je in Nederland de stomme vliegtax moet betalen.
Maar laat me even weten wat je van het reisbureau meekrijgt. Ik moet zelf nog een afspraak maken, maar dat vind ik fijner om te doen als ik zeker weet dat er wel iemand meegaat.
Groetjes!!
Kirsten
Hey,
No problem at all!
Ja ik vind het ook fijner om te boeken als ik wat meer zekerheid heb wat betreft een reisgenoot. Maar ik ga over twee weken daarheen om advies op te vragen en eventueel een reis in optie te zetten. Ik vind het wel jammer dat onze reizen niet helemaal overeen komen, anders was ik graag met je meegegaan!
Groetjes,
Eline
Hey,
Zeker jammer, maar misschien dat ik wel in juli naar N-Z ga en dan in Augustus in Australië ben. Als dat zo gebeurd kan het wel. Maar bedankt voor de tip van het reisbureau. Ik zag dat er ook eentje in Utrecht zat (daar woon ik vlakbij) dus misschien dat ik daar morgen gewoon even naar binnen loop.
Ik houd je in ieder geval op de hoogte!
Groetjes,
Kirsten!
Handig, zon -msn- gesprek via deze site 
Misschien dat we wel een aantal opties kunnen bedenken waardoor je je geen zorgen meer hoeft te maken om het vinden van een reisgenoot, als je wilt natuurlijk.
Heb je hyves? Als je me dan toevoegd staat in mijn profiel ook mn email-adres, dat is iets handiger communiceren 
www.hyves.nl/eline5050
Groetjes,
Eline
Hoii,
Ik kwam op dit forum omdat ik ook opzoek ben naar een reismaatje. Ik ben sowieso van plan om naar Australie te gaan, maar ik zat ook te denken aan Nieuw-Zeeland of de Fiji-eilanden. Ik zag dat jij misschien ook naar Australie wou, en toen dacht ik misschien kunnen we iets combineren.
Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Eline, 17 jaar. In juni 2010 ben ik van plan om te slagen voor mijn Atheneum.
Ik ben van plan tussen Juli en Oktober 2010 weg te gaan, en te gaan backpacken en werken in Australie voor een half jaar. Maar het lijkt me ook leuk om er een soort van vakantie tussen te plakken en een ausflug te maken naar Nieuw zeeland. Bij mij staat nog helemaal niets vast.
Wat is precies jou planning, wil je daar ook gaan werken of echt vakantie vieren?
Nog even @ Eline: Weet je al wanneer je in Australie denkt te zijn? Ik ga misschien naar China met mijn ouders, rond juli en dan zouden we elkaar kunnen meeten…? Maar zoals ik al zei, niets staat vast ik weet niet eens of mijn ouders echt naar china willen…
Groetjes Eline (2)
ps. ALs je het handig vind kun je ook mailen naar [EMAIL=“eline-kiwi@hotmail.com”]eline-kiwi@hotmail.com