Reisgenote gezocht Nieuw-Zeeland jan 2011 2/3 maand

Hallo allemaal!

Ik ben Karen, 24 jaar, en ben van plan begin januari voor 2-3 maand naar Nieuw-Zeeland te gaan, en ben op zoek naar een leuk reismaatje. Ik heb verder nog weinig gepland maar wil graag op het Noorder eiland beginnen en zo door te trekken naar het Zuider eiland.
Wil zo veel mogelijk ondernemen en zien, dus laat maar weten of je interesse hebt!

Hee Karen

Mijn naam is Zoë en ik wil ook graag in januari gaan reizen. Ik ben 18 en ben net klaar met gymnasium. Volgend schooljaar wil ik graag weer gaan studeren. Mijn plan is om mijn reis te beginnen in Nieuw Zeeland daar veel te zien en te beleven en vervolgens eventueel door te reizen naar Australië. Ik ben van plan om toch ongeveer een half jaar weg te zijn. Als ik jouw plannen zo hoor dan komt dat aardig overeen met hoe ik het begin van mijn reis zie. Dus misschien is het mogelijk om een gedeelte of meer van de reis samen te reizen. Dus ben je nog op zoek naar een reisgenootje en lijkt dat je wat dan laat het me even weten!

liefs, Zoë.

Hey Karen (en Zoë),
Ik ben Iris, word in november 21 jaar en wil in januari ook 2 tot 3 maanden naar nieuw-zeeland gaan. Ik heb nog geen definitief reisplan, eigenlijk sta ik op het moment nog voor alles open. Wel wil ik alles uit de kast halen, wil zoveel mogelijk zien en doen.
Het lijkt me ook wel leuk om een rondreis te combineren met de onderstaande link.
http://www.workaway.info/8246768484b8-en.html
Dat ik eerst een paar weken bij deze mensen verblijf en daarna rond ga reizen, zij kunnen me dan van alles over Nieuw Zeeland vertellen, de route kan dan ter plekke nog worden aangepast. Deze familie verwacht dat je dan meehelpt in het huis in ruil voor gratis verblijf. Misschien lijkt dit je ook wel iets, deze familie staat namelijk ook open voor meerdere mensen.
Nogmaals is de hierbovenstaande informatie een optie en hoeft dit dus niet persé voor mij.

Ik hoor het wel of je/jullie interesse hebt/hebben om wellicht samen te reizen.
Groetjes, Iris

Hee Iris

Dat klinkt als een leuk plan, dat is ook wel ongeveer wat ik in gedachte had. Erg prettig als lokale mensen je een beetje wegwijs kunnen maken. Misschien een goed idee om eventueel met zijn drieen te kijken wat de mogelijkheden zijn en of we ons een beetje kunnen vinden in elkaars plannen.

liefs

Hoi Iris en Zoe!

Klinkt inderdaad als een leuk plan. Zou leuk zijn om samen inderdaad even te kijken wat we willen en kunnen doen. Ben ook nog steeds in de beginfase, ik weet dat ik naar Nieuw Zeeland wil maar verder sta ik voor alles open.

Waar komen jullie vandaan eigenlijk?

Groetjes Karen

Leuke link, Iris!

Zelf ben ik aan het kijken voor Nieuw-Zeeland eind 2011, maar op die site zag ik dingen waarmee ik twee andere reizen die ik in 2011 ga doen misschien mee kan verlengen (daar gaan mijn vakantiedagen…)

Hey!

Ik ben ook aan het kijken, om eind 2010 of begin 2011 ook in de richting te gaan van nieuw zeeland en waarschijnlijk ook australie. Nog geen concrete plannen maar het lijken me allebei hele mooie landen. Ik ben 22 jaar en net afgestudeerd. Met meer personen reizen is toch altijd gezelliger en vaak zie je nog meer ook omdat ieders interesses net ergens wat anders liggen. Hebben jullie al meer ideeen ondertussen?

Gr Stephan

Hey Melanthe, leuk dat je door die link ‘dingen’ hebt ontdekt en dat je jouw reis nu wellicht gaat verlengen, hartstikke leuk toch! Haha alleen iets minder van je vakantiedagen :wink: wordt de rest van het jaar hard aanpoten dus!

Hey Stephan,
Leuk om te lezen dat er zoveel mensen naar NZ gaan, interesses delen en wellicht samen reizen is dan inderdaad wel zo gezellig, mits het klikt natuurlijk :wink:
hoelang wil je gaan reizen?
Gr Iris

Hoi Karen,
Ik kom uit Etten-Leur, vlakbij Breda, Noord-Brabant. En jij?
Ik ga vandaag weer eens van alles over NZ opzoeken en wellicht een dezer dagen die mensen van mijn link een e-mail sturen.
Groetjes!

Hoi allemaal,

Ik heb een hoop gemist hier inmiddels zie ik,
Ik kom uit Gaanderen (in de buurt van Doetinchem). Misschien is het handiger communiceren via de mail. Als daar interesse voor is dan hoor ik het graag!

Hey Allemaal,

Ik kom uit Helmond, de buurt van Eindhoven. Ik ben van plan ongeveer 2 maanden te gaan en daarna nog door naar australie. En jullie?

Gr Stephan

Ik ben ook van plan eerst naar nieuw zeeland te gaan en daarna door te reizen naar Australië. Ik ken wat mensen daar en ben van plan om met Oz Experience een busticket te kopen. Ik wil in totaal ongeveer een half jaar en gaan en om te beginnen dus een tijdje naar nieuw zeeland vertrekken.

Oke leuk, ja in australie lijkt het me leuker om per camper te reizen omdat je dan wat meer je eigen reis kunt bepalen en kunt stoppen en overnachten wanneer je wil. Ik zit meer te denken aan ongeveer 3 maanden in totaal, wellicht iets meer voor beide landen.

Hey

Leuk om zoveel reacties te lezen!

Wilde eigenlijk eerst alleen naar Nieuw Zeeland en dan voor 2 maand, maar heb besloten dat ik ook graag nog Australie mee wil pakken voor 1 a 2 maand. Als ik er toch in de buurt ben… En met een camper door Australie lijkt me fantastisch.

Ik woon helemaal in het noorden van Nederland, vlakbij Groningen.
Hebben jullie al een idee wat jullie willen gaan zien en doen?

Groetjes Karen

Hier mijn emailadres voor degenen die dat makkelijker vinden

[EMAIL=“karenhoekstra@hotmail.com”]karenhoekstra@hotmail.com

Hallo Allen,

Ik ben Eddy over een maand 25 jaar en woon in Ruurlo. Momenteel nog werkzaam als project engineer bij een professionele audiovisueel bedrijf maar van plan ontslag te nemen en ook rond einde dit jaar begin volgend jaar richting Australië en Nieuw Zeeland te vertrekken.

Mijn vaste (europa) reisgenoot gaat niet meer mee en verder geen bekenden e.d die mee willen. Ik zou het liefst zo rond de 2 maand naar Nieuw Zeeland gaan en rondtreken van noord naar zuid of andersom. Heb al een lijstje met to do dingen.

In Australie ook een maand of 2 of langer om helemaal rond australie te rijden en evt. door het midden alice springs, en ayers rock. Alleen een deel zoals de zuid en oostkust is ook bespreekbaar. Heb geen vaste planning.

Vind het camper idee heel goed. Ben in europa van zuid spanje, kroatië tot aan de poolcirkel gereisd met eigen 25 jaar oude VW camper en bevalt super. Reis alleen met de motor + tent in europa dus als er iemand van jullie motor rijd mag het ook. Was al een het kijken voor campers maar dat is in je eentje niet rendabel, meerdere personen is vele malen beter.

Weet niet of er al wat onstaan is tussen bovenstaande mede reizigers anders zou ik graag meedoen in de besprekingen en kijken of het klikt. Ik zoek niet perse 1 reisgenoot, een groepje is ook prima. Dan is er altijd wel 1 of 2 personen die een dag zin hebben in dit of dat te doen en de andere b.v een dag niet.

Groetjes Eddy