Vanaf dag 14

(origineel bericht op be-more.nl)

Vanaf dag 14

Hallo allemaal,

We kwamen rond 2 uur aan in Entebbe. Hier kreeg ik de mogelijHeidi om in te checken in het hotel. Dit hadden Wouter en ik helaas verkeerd geboekt dus we konden alleen nog de duurste kamer van rond de 25 euro. De volgende overnachting dus verkeerd geboekt maar na even bellen was dit zo geregeld. Toen ik klaar was met inchecken ging ik terug naar de Worldmappers. Hier kregen we een chapati. Na luch gingen we naar het zwembad waar we tot 6 uur bleven. Nà het zwemmen lekker gegeten en daarna kwam het afscheid wel heel dichtbij. Iemand kon helaas niet mee doen aan de spelletjes avond vanwegen ziekte. We hadden aan begin van Worldmapping een lootje getrokken en voor die persoon hebben we een kadootje gekocht. Na nog verschillende spellen te hebben gespeeld was het meisje nog steeds aan het overgeven, rond 11 uur moest ze nog naar het ziekenhuis. De rest van de avond tot ze terug was, wist ik moeilijk een houding te geven. Om 12 uur was Sara jarig en hadden taart en een kadootje. Om 1 uur kwam het meisje terug en gingen we naar Vliegveld. Waar ik met Shabira, William en Ali moest wachten op mijn vriend en de nieuwe Worldmappers. Om 3/4 uur kwamen ze aan en zijn daarna naar ons hotel gebracht.

Na een korte nacht werden we rond 9 uur wakker en zijn we gaan ontbijten. Na een heerlijk bekertje jackfruitsap en een broodje met ei, belde we Ali die ons naar Kampala wilde brengen. Hier gaan we slapen bij Red Chilli. Bij aankomst kregen we een cottage toegewezen, een mega huis. Na een heerlijke hamburger en hotdog hebben we heerlijk gerelaxed.

Maandag moesten we om 10 uur zijn uitgechekt, we kregen een andere kamer. In de tijd dat we moesten wachtten om onze kamer kregen hebben we ontbeten. Heerlijke musli met yoghurt. Rond 12 uur kregen we onze double room en hebben kleren gewassen en om 6 uur zijn pizza gaan eten. Ik was enorm moe en ben daarna meteen gaan slapen

Dinsdag hadden we nog niks gepland maar hadden gevraagd aan de balie hoe we het beste Kampala in konden gaan. Hij wilde voor ons een tour regelen die ons van 10 tot 17:00 zou mee nemen door Kampala voor een leuke prijs. We hebben de moskee, taxipark, tempel en lokaal gegeten. Om 5 uur kwamen we terug en zijn rond 6 uur weer pizza gegeten.

Woensdag gingen we mee naar games en falls. Een 3 daagse trip. Om 6:45 kregen we ontbijt en daarna rond half 8 gingen we naar de watervallen. Hier een wandeling gemaakt en daarna waren we rond 5 uur terug bij het rest camp. Hier gegeten en uitleg gekregen. De zwijnen liepen op het kamp en 's avonds zouden er nijlpaarden kunnen zitten.

Donderdag moesten we om 6 uur op en reden rond half 7 naar een meer die moesten we oversteken met een veerboot. We zouden een safari krijgen van 4 uur. Van 7 tot 11. We hebben veel dieren gezien, veel buffalo’s, giraffen, olifanten, herten. Om 11 uur gingen we terug en kregen we lunch. Daarna kregen we een bootsafari en hebben nijlpaarden en krokodillen gezien. Rond 5 uur waren we weer terug hebben gegeten en zijn gaan slapen. Midden in de nacht werden Wouter en ik wakker van harde voetstappen, ja ja een nijlpaard naast onze tent.

Vrijdag mochten we kiezen of we om 6 uur of 9 uur weg zouden gaan. We kozen 6 uur en kregen eerst een safari van 2 uur. De zelfde dieren maar was erg leuk. Op de terug weg naar Red Chili zijn we nog gestopt bij andere watervallen, van onze nieuwe singaporiaanse vrienden kregen we onderweg ananas en rond 6 uur kwamen we aan bij Red Chili en zijn pizza gaan eten.

Zaterdag moesten we rond 10 uur zijn uitgecheckt en hebben een taxi geregeld naar Entebbe. Om 1 uur bij aankomst aan in Entebbe hebben we geluncht zijn daarna gaan Zwemmen. De andere mensen zouden aankomen 's avonds. Na het zwemmen bleken de andere mensen van Pelido er te zijn en hebben gezellig gepraat. Na een gezellige middag was ik nog steeds erg moe en ben daarna gaan slapen.

Zondag zouden we om 9 uur een meeting hebben en om half 10 zouden we naar Kampala gaan voor een Kampala tour. Hier deelde ik niet aan mee moest naar het ziekenhuis. Ik bleef moe, diarree buikpijn en dat waren ook verschijnselen van malaria. Hier werd ik onderzocht en omdat mijn ontlasting niet kon worden afgenomen wist ik niet wat voor soort infectie het zou zijn. Ik zou die test afmaken in Masaka door gebrek aan tijd. Ruben zei dat ik maandag kon gaan of even zou afwachtten of het niet minder zou worden. Ik werd opgehaald bij het ziekenhuis en zijn naar Masaka gegaan waar we een nachtje bij Maria Flo zouden slapen. Het avond eten voor 6 euro en Wouter verteld. Wat ze bij de tour hadden gedaan. Daarna lekker gaan slapen.

Maandag om 9 uur kregen we nog een training en die duurde 3 uur. Om 12 uur werden we opgehaald door onze Pelido begeleider. Ik had geleerd hoe je kon zeggen dat mensen langzamer gaan rijden, de chauffeur reed erg hard en ik hoorde Carla alleen maar mpoula mpoula zeggen. We kregen ons huis te zien en hebben een gesprek gehad over wat het project inhoud. Mijn eerste reactie van het huis was, jeetje wat een mega luxe huis. 2 verdiepingen en dat zie je hier niet.

Dinsdag moesten we pas om 10 uur weg. De leiding vond het nodig dat we een extra uurtje zouden slapen. Daarna zouden we projecten wezen bezoeken die Pelido doet. Het kippenproject, varkenproject, ananasproject, craftshop. Bij de eerste 2 projecten kregen we verschillenD eten wat we konden eten. Fruit zoals jackfruit, papaja eN hadden ook nog suikerriet. hierna gingen we naar de craftshop en werd er voor ons gezongen. We hebben nootjes met honing geproefd en gekocht. Daarna langs de baby gegaan van een boda driver van ons project. Als laatste het ananas project en naar huis. Omdat ik nog steeds volop aan de diarree was moest ik weer naar het ziekenhuis opnieuw bloed getest en de ontlasting , nog steeds last van die infectie. Goede antibiotica en zou binnen een dag er van af zijn.

Woensdag om 9 uur de community in. Stoven bouwen, lekker stampen in de modder. De kabouterdans gedaan om de sfeer er lekker in te houden. Na nog een stoof te hebben afgemaakt kregen we lunch. We hadden een rolex op en zat vol, als bedankje kregen we een bord matoke… Ja wat zat ik vol. We moesten daarna nog 2 stoven afmaken en dit deden we in 2 groepen. Daarna terug naar het huis. 's middags nog met kinderen buiten gespeeld en 's avonds nog een kampvuur.

Donderdag weer om 9 uur weg. vandaag zouden we een school gaan we bezoeken. We hadden 3 ballen en nog wat spullen om te doneren. We kwamen aan bij de school en werden ontvangen daar door het schoolhoofd. We vertelde wat we wilde doneren en het schoolhoofd vond dit zo leuk dat de hele school buiten moest staan en dat we het nog een keer moesten geven. We hebben daarna gevoetbald, gevolleybald en een estafette gedaan. 'S middags zijn we naar de voetbalwedstrijd van Worldmapping gaan kijken en daarna naar huis gegaan. Iedereen was het zat en ging na even relaxed te hebben zijn we vroeg naar bed gegaan.

Vandaag ging iets anders dan de andere dagen want onze leiding moest naar het ziekenhuis. Het eten was wat later en gingen later naar het project. Bij landcare te zijn aangekomen werd ons verteld wat we moesten doen. Een greppel graven. Dit was erg zwaar werk. Rond 12 uur gingen we terug naar ons huis. Hebben gegeten en onze tas in gepakt. Hebben Masaka weekend. In een auto met 8mensen. Even naar het zwembad geweest de daarna op de boda naar het ziekenhuis om onze leiding te bezoeken. Een fruitmand samengesteld en gegeven. Hij heeft zware malaria. Daarna naar ons hotel en net lekker getegeten.

liefs, Marsha en Wouter

(origineel bericht op be-more.nl)