Vanaf Bali naar andere eilanden

Hallo allemaal,

Eind april wil ik richting Bali om daar mijn rondreis te starten. Vanaf Bali wil ik naar Java, door naar Sumatra waarna ik de overstap wil maken naar Singapore. Afhankelijk van mijn budget ga ik vanuit Singapore of vanuit Maleisie weer naar Nederland.
Nu heb ik al verscheide malen gehoord dat je Bali niet in komt met alleen een enkeltje. Maar ik vind het zonde van mijn geld om aan het einde van mijn reis eerst weer terug naar Bali te gaan en vanaf daar weer terug naar Nederland te vliegen.
Weet iemand of je Bali ook in kan komen met een enketje, maar dat je bijvoorbeeld wel al een ticket hebt van bijv. Maleisie-Nederland, of Singapore-nederland? Of dat er een andere manier is om toch bali in te komen met alleen een heenvlucht aangezien mijn eindbestemming nog niet vast staat en ik waarschijnlijk tijdens mijn reis pas beslis vanaf waar ik weer naar huis wil vliegen.

Liefs Nicole

Je moet een ticket HET LAND UIT hebben, en wanneer jij een ticket van Maleisie of Singapore naar Nederland hebt voldoe je niet aan die regel. Je kan immers niet aantonen dat je Indonesie verlaat…

Uiteraard hoef je niet terug te vliegen naar Bali, je kan ook een ticket boeken van bv Medan naar Kuala Lumpur of Singapore. Deze tickets kun je voor weinig (als je op tijd boekt) vinden op http://www.airasia.com.

Soms heb je een ticket voor nog geen 10 euro incl alles, dus zelfs als je besluit geen gebruik te maken van de vlucht dan is er nog geen man over boord.

klopt-en juist op Bali kontroleren ze dat! Ticket OUT is de term hiervoor.
je kan je reis evt. omkeren-als je nl. per boot vanaf Penang-bij medan aankomt-is het eigenlijk net zo verplicht, maar wordt er (geen garantie!) niet naar gevraagd. En Bali is voor de meesten een veel betere afsluiter als begin van een reis.
en verder eens navragen wat vbb open jaw retour kost vanaf NL-dat is terug vanaf B en heen naar A-kan heel wat goedkoper uitpakken als 2 enkeltjes.