Ik ga vanaf augustus op de zuster Borgia school werken in philipsburg voor 3 jaar. Ik ben 24 jaar en ga dit avontuur in mijn eentje aan. Heel spannend allemaal!
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van anderen; hoe zit het met huurprijzen, goede woonplekken, prijzen levensonderhoud enzovoorts.
Ook kom ik via deze weg graag in contact met anderen die daar nu zitten of daar binnenkort ook naar toe gaan!
Je kunt hier een plekje vinden vanaf 500 dollar p.m. Dan heb je wel een gedeelde woning. Als je iets voor jezelf wilt, zit je al snel op 800-900 dollar. Of duurder.
Ik woon zelf in Saunders, zeer veilig. Cole Bay is ook een goede plek om te wonen. Er zijn meer goede plekken om te wonen, maar dit zijn twee plekken waar ik zelf ervaring mee heb. Er bestaan wooncomplexen met bewakers.
Het leven is hier duur, dat zul je wel merken. Zaken als een auto, benzine, sigaretten en drank zijn een stuk goedkoper dan in Nederland, maar dagelijkse boodschappen zijn over het algemeen duurder (zeker als je vast blijft houden aan je Nederlandse dieet: kaas, hagelslag, pindakaas, aardappelen, etc.) Uit eten hoeft niet heel huur te zijn.
Ik weet niet hoe je in Nederland leeft, maar ik merk dat ik meer uitga dan in Nederland, meer uit eten, meer met de auto ga (in NL had ik geen auto), meer drank drink… meer leef eigenlijk. En dat is prijzig O ja, en elke dag lunchen… in Nederland smeer je een boterhammetje, hier is lunch te vergelijken met avondeten.
Er zijn op Sint Maarten altijd veel studenten, maar niet in augustus. Zij komen in september. Ik ben sowieso aanwezig, ik werk op dit eiland, dus je kunt langswippen voor een kennismaking. Er is sowieso ook een aantal Nederlanders op dit eiland dat hier werkt ipv stageloopt, ook in het onderwijs.
Vanaf midden juli ga ik hetzelfde avontuur aan als jij! Ik ben 25 jaar en ga werken bij de AIDS Foundation op Sint Maarten voor meerdere jaren. Ik zou het erg leuk vinden om met jou in contact te komen.
Groetjes, Kim
@ Robert: Weet jij toevallig wat meer over de Pelican & Simpson Bay area? Alvast bedankt!
Wat ontzettend toevallig! Ik ga ook het komende schooljaar op de Sr. Borgia school in Philipsburg werken! Ik ga beginnen in groep 7 en jij? Erg spannend allemaal, maar heb er wel ontzettend veel zin in!
Sorry voor de late reactie.
Druk bezig geweest met het afsluiten van dit schooljaar.
Wat ontzettend leuk dat jij ook op de Borgia School gaat werken.
Worden we naaste collega’s.
Heb jij alles al helemaal geregeld.
Ik ben nog druk bezig met alles :S…
Als je nog tips hebt, hoor ik het graag!
Ik vertrek 29 juli en jij?
Misschien zitten we in hetzelfde vliegtuig?!
Ik heb je laatst een bericht gestuurd met mijn mailadres. Heb je ook net de mails gekregen over de start daar? Leuk om te lezen dat er nog een Nederlandse collega is. Ik heb morgen mijn laatste werkdag hier en dan komt het echt dichtbij. Volgens mij is alles redelijk geregeld… Alleen nog even verhuizen:)) We vertrekken inderdaad ook de 29e, dus gok dat we in hetzelfde vliegtuig zitten…
Wat leuk, wij worden ook collega’s! Ik krijg groep 3… Ik had je emailadres gekregen van Jackie, maar volgens mij klopt 't niet. Ik krijg de mails steeds terug!
Leuk om te zien dat er nog meer mensen naar Sint Maarten gaan voor een wat langere tijd. Ik vlieg 27 juli naar Sint Maarten.
Ga daar werken bij een internationaal evenement bedrijf.
Ik lees dat jullie allemaal op een basisschool gaan werken op Sint maarten. Ik ben er een aantal keer geweest omdat mijn schoonfamilie daar woont. Mijn vriend en ik willen over twee jaar naar Sint Maarten emigreren. Ik ben nu ook juf in groep 7 hier in Nederland. Eind april, in de meivakantie, dan komen we voor twee weken die kant op en zou ik heel graag mee willen draaien op een basisschool. Voor een dagje. Misschien zou ik tegen die tijd eens bij jullie mogen komen kijken?
Groetjes en succes met de nieuwe baan, erg spannend!
Vanaf november ga ik 4 maanden stage lopen bij het ministerie van VROMI
Moet nog een vlucht regelen, maar zal eind oktober gaan verwacht ik!
Ik ben nog op zoek naar huisvesting en zag al iets via de site van llink2. Iemand daar ervaringen mee? Of is het ook handig om zelf nog ff te zoeken voor iets?!
Heb er heel veel zin in en wie weet kom ik jullie dan wel tegen! Mooie nieuwjaarsparty op het strand zeg ik geen nee tegen!
Wij gaan vanaf december naar Sint Maarten. We willen onze kinderen (groep 7 en 4) op een goede school inschrijven. Ik zag dat jullie allebei op Sr. Borgia werken. Hoe bevalt het jullie daar? Hoe is het niveau van het onderwijs in vergelijking met NL? Hebben jullie tips die ons kunnen helpen bij het kiezen van een leuke school?
Een school die ik echt aanraad voor nl kindjes is de sr Magda school.
Zelf werk ik momenteel als leraar assistente bij Charles leopold bell school ( de enigste blanke daar XD, ik krijg er leuke reacties op XD ) en in de avonduren en weekenden ga ik naar de universiteit om mijn bachelors diploma te halen voor leraar.
Hoi Jessica, bedankt voor je snelle reactie. Kun je aangeven waarom je de Sr Magda voor Nederlandse kinderen het beste vindt? Heb je toevallig contact met mensen die hun kinderen daar op school hebben?
Hier een berichtje van Carolien en Laura. Laura werkt momenteel in groep 8 en Carolien in groep 3. De Sr. Borgia is een katholieke school en daar zijn we behoorlijk fanatiek mee. Weekopeningen, 1x in de maand naar de kerk, meerdere malen per dag bidden, etc.
In groep 7 werkt ook een Nederlandse leerkracht. Voor de rest zijn er veel leerkracht die uit Suriname komen. Er zitten nauwelijks Nederlandse kinderen op de Sr. Borgia School. De instructietaal is Nederlands, maar wij hebben ervaren dat er veel Engels wordt gesproken. De methodes voor taal, spelling en rekenen zijn in het Nederlands (Veilig Leren Lezen, Alles Telt, Taal voor allemaal, Spelling in de lift) Godsdienst is een Engelse methode en voor de rest wordt er thematisch les gegeven (zonder methodes). Er wordt op school erg veel in het Engels gecommuniceerd. Veel kinderen (voornamelijk in de onderbouw) hebben moeite met de Nederlandse taal en veel kinderen spreken onderling Engels. Ik heb geen idee hoe dit op andere scholen is. Ik weet dat er op de Magda en op de Regina ook veel Nederlandse leerkrachten werken.
Het hangt er ook een beetje vanaf waar jullie gaan wonen, i.v.m. de mogelijke verkeersdrukte!
de Sr. Magda school zitten veel nl kinderen en de voertaal is nederlands. de school heeft een nederlandse directeur. ik ken inderdaad een gezin waarvan de kinderen op de Sr. Magda zitten, ik zal even vragen naar hun email adres en je een prive berichtje sturen.