Help, welke school!!!!!

Hallo allemaal

De kans is groot dat wij voor de periode van 3 jaar naar st maarten gaan vanwege het werk van mijn man. Hartstikke spannend allemaal en ik ben me dan ook volop aan het oriënteren. Het enige waar ik niet goed uitkom zijn de scholen, ik heb begrepen dat het onderwijs hier niet van het hoogste niveau is.Ik heb 2 kinderen in het basisonderwijs en ik wil niet dat zij een achterstand hebben als we terugkomen.Heeft iemand tips en/ of ervaringen die zij willen delen? Ik heb ook gedacht aan de international school, maar mijn kinderen spreken nog geen engels en ik weet niet of het verstandig is om ze op een engelstalige school te doen.
Alvast hartelijk dank!

Sorry voor de late reactie.
Ik weet niet of je ondertussen al een school gevonden hebt. De internationale school waar jij over praat is CIA vermoed ik? Het is een goede, maar wel zeer dure school. Ik ben zelf een leerkracht in het basisonderwijs op Sint Maarten. Het niveau ligt inderdaad wel wat lager dan in Nederland, maar toch zijn er bepaalde scholen van een hoger niveau. Als je op zoek bent naar een katholieke school is de ‘Sr. Regina school’ in Simpson bay wel een goede school, of de Sr. Magda school in St. Peters. Deze scholen zijn vooral erg veel bezig met het Nederlands op school.

Groetjes

Sorry dat ik er zo inval, maar ook ik(wij) zijn aan het kijken voor een school voor onze dochter van 11. Nog 1 jr basisonderwijs en dan natuurlijk voortgezet onderwijs. Heeft iemand hier info over?
Moet je gedoopt zijn om naar het kath onderwijs te kunnen? Schijnt op aruba zo te werken? Hoe ervaren de bewoners de veiligheid van st Maarten, is er wisselende info over. Graag ook nog info mbt werken als verpleegkundige. Ik weet dat ik veel vraag!!!
Bedankt alvast!:dag:

Hoi Me35,

Ik zit in de zelfde situatie als jullie, ook een mogelijk contract voor 3 jaar voor St Maarten, twee kinderen in basisonderwijs, waarvan de oudste ook nog een jaartje voortgezet onderwijs zal volgen. Zijn jullie al wat wijzer geworden? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn en de keuzes die jullie gemaakt hebben, ook tav behuizing, verhuizing, etc.

Groeten

Hoi gannesch,

Wij hebben uiteindelijk besloten om de kinderen op de CIA te plaatsen., schijnt een erg goede school te zijn. Op deze school krijgen de kinderen ook 4 keer in de week nederlandse les.

Wij hebben ook naar de lokale scholen gekeken, maar daar had ik uiteindelijk toch geen goed gevoel bij. De kinderen van de collega’s van mijn man gaan ook naar de CIA of het Montessori en zijn heel tevreden. Kinderen schijnen het engels trouwens heel snel eigen te maken, dat was iets waar ik mij ook zorgen om maakte.

Met huisvesting zijn we nog niet zo ver. Wij gaan pas kijken voor een huis als we eenmaal op het eiland zijn. Weet ook nog niet in welke buurt ik wil wonen.
Wij zijn geadviseerd eenmaal op het eiland een makelaar in de arm te nemen die dan aan de hand van onze wensen een huis gaat zoeken.

Welke periode zouden jullie evt gaan?
Als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag, valt me op dat er toch weinig info is over St Maarten.

Groeten

Hoi ME35,

Nog bedankt voor je antwoord. Bij ons is inmiddels de kogel door de kerk en wij komen in december van dit jaar naar SXM.

Hebben jullie al een woning gevonden? In welke wijk? Wij zullen, net als jullie, een woonruimte zoeken als we op het eiland zijn. We zijn zelf nu hard op zoek om een geschikte school te vinden voor onze kinderen. Hebben jullie (nu jullie daar wonen) bepaalde positieve of negatieve geluiden gehoord van Sr. Magda of Sr. Regina? Wij willen onze kinderen op een van deze scholen inschrijven.

Hoe bevalt jullie de internationale school? Hebben de kinderen het engels onderwijs goed opgepakt? Aangezien wij maar voor een periode van 3 jaar gaan is het voor ons van belang dat de kinderen niet achter raken op het NL stelsel, want daar zullen ze na 3 jaar weer in terugkeren.

Alvast bedankt voor je reactie!!

Guy