Ik vertrek 24 augustus naar Curacao voor 8 maanden! stage lopen! heb me ingeschreven via wereldstage.com die hebben alles geregeld op dit moment moet de school nog goedkeuring geven maar dat komt wel goed! zitten jullie in studentencomplex waar je keuken enzo moet delen? of eigen appartament? ik kies voor eigen appartament!
Vind leuk om in contact te komen met mensen die dan ook gaan!
Ik vertrek rond half september voor een jaar naar Curacao. Ik ga daar geen stage lopen, maar gewoon werken. Een vriend van mij die op Curacao woont vertelde mij dat wanneer je in de horeca gaat werken dit van te voren niet hoeft te regelen omdat er echt genoeg werk is daar. Verder heb ik op moment contact met gpstart.com. Zij regelen echt alles voor je verblijfsvergunning, woning (midden in Willemstad) etc. Ze sturen gewoon allerlei formulieren naar je toe die je in moet vullen en ze geven er ook een formulier bij waarop stap voor stap staat wat je hier in Nederland allemaal moet regelen. Dit kost je € 150,00. Ideaal dus (tenminste dat vind ik)!!
Het lijkt mij ook leuk om alvast in contact te komen met mensen die ook rond deze tijd naar Curacao vertrekken!!
Ik vlieg op 18 juli voor 5 maanden naar curacao! heb net te horen gekregen dat ik op de nieuwestraat kom te wonen! weet iemand miscshien iets meer over die huizen daar??? foto s enzz???
Hallo Allemaal
Ik heet Aretha student orthopedagogiek en ben van 13 sept tot 4 oktober 2007 op Cu. Ik ben mijn stage als gezins en opvoedingsondersteuner aan het afronden en als afsluiting observeer ik een jongen die dolfijnentherapie krijgt op Curacao.
Zou het gezellig vind in contact te komen met Nederlandse stagiaires om wat leuks mee te ondernemen. Ik ken het eiland vrij goed en weet welke plekken het onveiligst gemaakt kunnen worden. (mijn vader komt er vandaan)
Verder vroeg ik me af of iemand een studentenhuis weet die een logee voor 3 weken wel gezellig vind.
Misschien tot snel
Groetjes Aretha
[EMAIL=“aretha31@hotmail.com”]aretha31@hotmail.com
Nou, volgens mij is het geen probleem om mensen te ontmoeten daar in Curacao :p… ook ik ga samen met een vriendin 26 augustus naar Curacao tot 1 februari… dat wordt vast heel gezellig daar
Hallo,
Ik zit even met wat onduidelijkheden betreft het wel of niet nodig hebben van een verblijfsvergunning. Ik ga namelijk voor 5 maanden vanaf eind augustus om te werken in de horeca. (Waarschijnlijk in casa lulu overigens) Mijn reisgenootje gaat voor haar afstudeerproject. Nou horen we zoveel wisselende verhalen over het wel of niet nodig hebben van een verblijfsvergunning dat ik hoop dat iemand hier daar een duidelijk antwoord op heeft! Moet je overigens ook altijd al een werkgever hebben om een vergunning aan te kunnen vragen? Op de site van het Antillenhuis staat dat namelijk wel aangegeven.
Ik hoop op wat advies!
Groetjes Esther
Goedenavond, aan gezelschap geen tekort als ik dit allemaal zo lees. Ik ben Joost Olsman en ga eind Juli, begin Augustus met twee reisgenoten naar Curaçau. We zijn van plan daar voor een lange periode te blijven (6 maanden, een jaar en misschien wel langer). Ik heb al wat mailtjes gestuurd naar werkplaatsen (o.a. http://www.zanzibar-curacao.com). We gaan daar heen om te werken en lekker van het weer te genieten. We verblijven waarschijnlijk in ‘het buitenhuis’ (www.curacao-kamers.com).
Veel plezier alvast allemaal en waarschijnlijk tot op Curacao!
Leuke site hier! Ik ga ook eind aug. naar Cura… heb er veeeel zin in! heb vandaag mijn kamertje daar geregeld!! Half jaar mooi weer, heerlijk!
Wat ga je doen daar? Heb je al woonruimte? anders moet je www.room4rent.nl even checken!! super gaaf, vlakbij Mambo ruimte voor 30 studenten, dus mooi feesie maken… mooi dakterras, tuin, aan het strand etc etc…
Mijn mailadres [EMAIL=“nienkegerritsen27@hotmail.com”]nienkegerritsen27@hotmail.com Leuk als we keertje mailen!
Groetjes Nienke
Hoi sannie
ik moet ook nog gaan boeken en ik was erg benieuwd bij welke maatschappij jij je ticket hebt geboekt, ik ben nog aan het kijken wie de beste prijzen hebben
Ook ik ga 24 aug. naar curacao via wereldstage. (met Arke) Dus grote kans dat wij in hetzelfde vliegtuig zitten. Ik heb gekozen voor een standaard kamer en ga 4 maanden stage lopen op de aloe vera plantage.
Zie ook ambervvliet.waarbenjij.nu.
Tot de 24ste!
Gr. Amber
Ik ben van plan half Oktober voor maximaal 6 maanden te vertrekken naar Curacao om daarna 2 maande door Brazilië naar Mexico te reizen. Inwoning en werk heb ik al geregeld, ik heb alleen nog geen idee hoe dat zit met visa. Misschien dat jij me daar wat over kan vertellen aangezien je ook 6 maande gaat?
Zo wat gaan er al veel richting Curacao!
Ik ga zelf rond 9/10 september richting Curacao, stagelopen bij de Koninklijke Marine! Ik ga samen met een vriendin heen. Huisvesting/eten etc. is voor mij geen probleem, dat wordt allemaal geregeld door de Marine. (super chille kamers & natuurlijk veilig & goed uitzicht op de mariniers) Hoe hebben jullie jullie verzekering allemaal geregeld? Hebben jullie bv. een aparte WA verzekering afgesloten en/of een doorlopende reisverzekering? Misschien weet iemand ook wat gebruikelijk is?
Ik vind het ook leuk om alvast in contact te komen met studenten die gaan stagelopen op Curacao tussen september '07 en februari '08. Mijn emailadres is [EMAIL=“denisevanderlei@hotmail.com”]denisevanderlei@hotmail.com.
Groetjes,
Denise
Hoi, ik ga over een paar maanden ook naar curacao.
van oktober tot februari om te werken.
Iemand tips voor het vinden van een woonruimte?
Lijkt me leuk met anderen in contact te komen die er ook
in die periode zijn.
Liefs, Maaike
[EMAIL=“Maaike_05@hotmail.com”]Maaike_05@hotmail.com
Ik ga 29 augustus met martinair richting curacao! Ik ga waarschijnlijk wonen in de nieuwestraat. 1 september begin ik met stage lopen bij de Dolphin Academy! 27 januari ga ik weer richting Nederland.
Ik zou het leuk vinden om alvast in contact te komen met andere stagaires die er ook in deze periode zijn… Dus als je het leuk vind: [EMAIL=“Irenedat@hotmail.com”]Irenedat@hotmail.com
ik ga 6 ocktober naar curacao, gewoon voor vakantie, en om te duiken.
ik zou eerst twee weken gaan, samen met mijn broer, maar die gaat nu niet meer mee helaas!
ik had alles al geregeld, ticket huisje, auto!
Nu ga ik proberen om dat ticket kwijt te raken als dat kan, en proberen mijn eigen ticket te verlengen, zodat ik ook eventueel naar aruba, en bonaire kan vliegen.
ik heb zoveel verhalen gehoord van mensen die daar geweest zijn, dat wil ik nu zelf mee gaan maken.
Ik wil gaan kijken hoe het leven daar is, heel misschien kan ik met vrienden mee emigreren naar aruba, als het mij daar bevalt!