Van yogjakarta naar Bromo en misschien ijen

Hallo,

Ik zit al een tijdje op dit forum en heb hier veel informatie vandaan gehaald voor al mijn vorige reizen.
Ook deze keer heb ik weer jullie hulp nodig!

20 Augustus komen wij aan in Jakarta en willen na twee dagen met de trein naar Yogjakarta om vervolgens de Bromo te bezoeken en misschien de Ijen om daarna weer naar Bali te gaan.
Ik zie veel verschillende tours die met een minibus een tour naar de bromo aanbieden. Normaal gesproken zou ik een trip van 13 uur in een minibus niet erg vinden alleen reis ik nu met mijn zoontje van 1.5 jaar en lijkt mij dit niet een goed idee. Is het ook mogelijk om met de trein of vliegtuig naar een plaats te reizen dicht bij de bromo om vervolgens een korte trip in een minibus de Bromo te bezoeken ?

Alvast bedankt voor het mee denken.

Wij gaan in augustus met onze 7-jarige dochter ook naar oost-Java. Ik had bedacht vanaf Malang naar Bromo te gaan, maar heb besloten het niet te doen. De wegen zijn erg slecht en met voor zonsopgang op staan doe ik haar echt geen plezier. Er zijn genoeg andere vulkanen die eenvoudiger te bezoeken zijn. Als je het wel wil doen zou ik vanaf yogja de trein naar malang nemen en vanaf daar een tour doen.

Hallo Naomi,

Bedankt voor je reactie, ik denk dat wij dat gaan doen een treinreis vanaf yogjakarta naar malang, in malang zou het waarschijnlijk wel stikken van de tripjes naar Bromo. Weet u wat de reisduur naar het hotel bij bromo is vanuit malang ?

Volgens mij een uurtje of 4 met een landrover. Vanaf malang kun je zelfs een dagtripje bromo doen.

Oke, ik had in gedachten om dan weer terug te gaan naar malang en om vervolgens met de trein naar Surabaya te gaan om vanuit daar te vliegen naar bali. Heeft u misschien nog betere alternatieven ?

Ik zou een kindje van 1,5 niet meenemen naar de Bromo.

Vanuit Malang vertrek je om 1 uur 's nachts om op tijd te zijn bij het platform. Daar moet je een tijd wachten en het is er druk en koud. Er is geen railing, dus je moet zo goed oppassen dat de kleine niet valt.

Ik zou vanuit Yogya meteen naar Bali vliegen. Of dat één van de ouders naar de vulkaan gaat en de ander in het hotel blijft.

Bedankt voor je reactie Jenny, mooie reisverhalen heb je. ik heb er veel informatie vandaan gehaald bedankt.

Ik heb wel een draagzak waar hij in zou kunnen, of is het echt niet te doen met een kleine ? Misschien een andere vulkaan die u mij aanraadt ?

Ik denk niet dat je zo’n kleintje in een busje met teveel toeristen moet proppen… Midden in de nacht. De standaardexcursie vanuit Malang duurt zo’n 10 uur, onderschat dat niet.

Als je perse naar de Bromo wilt zou ik een privéauto met chauffeur regelen vanuit Malang. Dat kost meer (prijs weet ik niet), maar dan kun je overdag op en neer gaan en je eigen plan trekken.

Andere opties:
Tangkahan Perahu bij Bandung is makkelijk toegankelijk. Niet de krater, maar grote delen van de Merapi bij Yogya kun je makkelijk bereiken. Ook delen van de Gunung Batur op Bali.

Oke bedankt voor de informatie we hebben de keuze gemaakt om de bromo niet meer te bezoeken (helaas) Weet u een goede site om een trein ticket te boeken ? is een kind van anderhalf ook nog gratis in indonesie ?

Dit is de officiele site van de spoorwegen: Pesan Tiket Kereta Api Online Promo Hanya di tiket.com.

Ik boek treinkaartjes altijd bij tiket.com werkt prima.