Van Vietnam Naar Nieuw-Zeeland!

De titel zegt het al, en dit is dan ook precies mijn bedoeling van de reis die ik, als alles gaat lukken, in februari 2012 ga beginnen!

Om mijzelf even kort uit te leggen…
Ik ben 22 jaar, slimme jongen maar kan gewoon geen motivatie opbrengen om te gaan studeren … geen keuze, weet niet wat ik wil etc etc …
Nu heb ik, sinds ik 8 weken in Thaiand heb rondgereisd, weer echt verschrikkelijk de drang om weg te gaan !! - ben sinds 1 juni weer terug gekomen -

Nu ben ik altijd al impulsief geweest en leef o.a. onder het motto: ‘if your not living on the edge, you take to much space’. Dat zal ik ook altijd wel houden, zit in me. Risico’s nemen en dan maar weer kijken hoe ik eruit kom ! :slight_smile: Gelukkig gaat dat al 22 jaar nog redelijk goed!

On topic!

Nu wil ik naar Hanoi vliegen en al backpackend door vietnam, laos, cambodja reizen … naar Thailand > Maleisië>Indonesië en van hieruit met het vliegtuig naar Australië … Nu wil ik hier eigenlijk alleen maar leren surfen, sydney zien en melbourne een bezoekje brengen, verder zal wel loslopen hoe en wat …
Uiteindelijk is het dan toch wel de bedoeling om in Auckland te geraken. Ik heb hier een oom wonen, en wil eigenlijk een paar maanden hier kunnen blijven (waarbij ik ook gewoon de helft van de tijd werk, o.a. om mijn ticket terug te betalen!) Nu mijn vragen

1. Hoeveel geld zal ik nodig hebben (afgezien van de vliegtickets) om in 3 maanden door laos,cambodja,vietnam,thailand,maleisie, indonesië te backpacken?

2)stel ik doe hier een jaar over, hoeveel geld zal ik naar schatting in totaal nodig hebben? (ik zal zuinig aan doen)

1. Ik zeg alles op hier in nederland, als ik wegga heb ik hier niks meer (op wat verzekeringen en een kleine studieschuld na) en ik besluit dat ik nog langer in nieuw zeeland wil blijven (wonen). Is dit makkelijk te regelen ?

2. Iemand ervaring om met weinig cash op reis te gaan en maar zien hoe je overleefd? ** met een creditcard als laatste redmiddel **

1. 2250 euro
  2. a ong 750 euro per maand voor azie
    b misschien 1000 voor australie (ben ik nooit geweest) wordt lid van couchsurfing
  3. http://theodysseyexpedition.com/

Geweldige plannen! Ik denk ook altijd dat ik echt een keer zo’n reis wil doen, maar om 1 of andere reden komt er nooit niks van…balen.

Maar goed, over kosten e.d. in Azië kan ik niks zeggen want ik ben er nog nooit geweest.

Over het langer blijven in NZ, daar zul je goed op moeten letten of en wat voor visum je nodig hebt.

Check even deze site http://www.nieuw-zeeland.nl/main.php?id=1:161 daar vind je de informatie die je nodig hebt :slight_smile: