Hallloooo!

Goedendag lieve forumlezers,

Mijn naam is Wouter, Ik heb een ruime studentenkamer, full-time baan, heb na mijn HAVO helaas nog nooit een HBO-Diploma kunnen halen en sta op het punt om over een aantal maanden mijn hele hebben en houden de deur uit te doen. Om van daaruit met niks meer dan een backpack vol kleren, laptop, camera en een goed boek. Te gaan reizen en de wereld te zien!

Ik heb in mijn jonge leven (22 jaar) al heel wat (vlieg)reisjes gemaakt. Scandinavië, turkije, UK, oost-blok landen. Ben daarnaast afgelopen maand april t/m juni in Thailand geweest en nu is mijn ‘traveler spirit’ goed aangewakkerd! Sinds de tijd dat ik terug ben van deze reis, heb ik al die tijd al een soort van heimwee gehad en een soort van leeg gevoel.

De bedoeling is dus dat ik zoveel mogelijk plekken ga zien en minimaal een jaar weg wil zijn al moet ik de financiën dan nog wel voor elkaar zien te krijgen. Tot zover het plan om met 3000 euro door Laos, Cambodja, Vietnam, thailand, maleisië en indonesië te reizen. Ticket kopen naar Australië. 1 maandje genieten ‘Down Under’ waarvan misschien nog even 1 week fruit plukken. Door naar nieuw zeeland om daar te leren surfen en met het snowboard van de pistes af te knallen! Ik ga er vanuit dat hier mijn geld al wel op zal zijn, en hoop ik dus via couch surfing, of gewoon onderdak van mijn oom (die in auckland woont) in 2 a 3 maanden, een nieuw buffertje op kan bouwen … ik hou er trouwens rekening mee dat ik best eens een half jaar in Nieuw-Zeeland zou willen wonen/werken. In ieder geval zodat ik genoeg geld heb om weer even vooruit te kunnen. … goed. … Van NZ naar LA doorvliegen. Lang in Amerika wil ik niet zijn, maar om uiteindelijk te verzeilen in New York lijkt me te gek. Het is misschien wat gek, maar om het af te maken zou ik nog met een project (vrijwilligerswerk) in Zuid-Afrika willen werken om van daaruit naar het noorden van Afrika te reizen (even kijken tot hoever dat kan ivm veiligheid) en weer terug naar Amsterdam :slight_smile:

Ik ben natuurlijk een redelijk onervaren backpacker/reiziger dus aanvaard alle tips en tricks van andere die een soortgelijke reis hebben gemaakt, soortgelijke reis aan het maken zijn of een zelfde soort verhaal hebben !

Groeten!

Wouter

Hallo Wouter, welkom op Wereldwijzer!

Je hebt heel wat leuke plannen. Omdat je meerdere landen wilt bezoeken, kun je kijken op het Wereldreis Forum. Daar kun je je vragen stellen en ervaringen lezen van anderen. Ook kun je via de Landen Forums de verschillende landen bekijken en daar specifieke vragen stellen. Veel plezier met de voorbereidingen en met je reis.

Groetjes, Leontien