Ik ben Dewi [NIET van Idols ], bijna 29 jaar en heb de stoere beslissing genomen om op wereldreis te gaan. Heb nog geen flauw idee wat en hoe en waarheen precies, dat ligt nog allemaal open. Tuurlijk heb ik wel ideetjes, maar jij misschien ook?
Wat o.a. op mijn verlanglijstje staat: Australie, Nieuw Zeeland, Z-amerika, … Maar ik moet me zeker nog inlezen in een aantal landen om zeker te zijn wat bij het lijstje moet.
Avontuur, cultuur, plezier, genieten en lol zijn de sleutelwoorden zo’n beetje. Ben niet vies van primitief, maar een beetje luxe [wat heet…tis een ruim begrip he?] af en toe is ook niet gek. Een evenwichtige mengelmoes lijkt me ideaal.
Ik hoop met de winst van de verkoop van mijn huis mijn reis te kunnen financieren en wil wat zien en beleven en [liefst] niet hoeven werken. Dat heb ik al wat jaartjes veel te veel gedaan.
Dus, ben jij ook een spring-in-het-veld die uitdagingen niet uit de weg gaat, relax in het leven staat en in is voor een rondje wereld? Laat maar horen.
[lijkt bijna een contactadvertentie dit, jaks ].
Ik wil dolgraag met je mee!!! Als je tenminste ook een beetje richting Azie wilt. Ik wil namelijk een jaartje gaan reizen. Ik ben 21 jaar (ja ik weet het erg jong, wilde eigelijk gaan vertellen hoe volwassen ik wel niet ben voor mijn leeftijd maar denk dat ik dat maar even weg moet laten) Ben zo gek als een deur en hou ervan om dingen lekker impulsief te doen. Nou is het niet zo dat dit ook 1 van die dingen is want dat dus niet. Ben vorig jaar een maandje in Thailand geweest en wil daarom ook daar beginnen (sipmelweg omdat dat bekent terein is en ik tot nu toe nog in mijn eentje ga) van daar uit wil ik graag naar laos. vietnam, combodja, china, japan, indonisie, australie en ach ja, het maakt ook allemaal niet uit!!! Ik zie het allemaal wel. Low budget zal het wel zijn (tuurlijk wel een douch en een w.c (gat in de grond, ach ja in sommige landen kan het ni anders)) maar dat heeft wel wat. Het is gewoon een uitdaging om te kijken hoe goedkoop je het nu weer kan maken.
Nou ik hoop wat van je te horen, je kan me mailen naar djo_weh_weh@hotmail.com
nou wie weet spreek of lees ik snel wat van je!!!
groetjes Jewel
Had je al gemailed, maar omdat ik denk dat dat niet helemaal goed is gegaan doe ik het ook nog maar even zo! Ik ben 27 jaar en ga begin januari een wereldreis maken. In tegenstelling tot jou heb ik dit plan al jaren geleden opgevat en heb eigenlijk mijn route al (bijna helemaal) uitgestippeld. De bedoeling is dat ik eerst naar Thailand ga, dan naar Laos en Cambodja, dan een trekking maken (niet te zwaar, want ik ben tenslotte wel op vakantie!) in Nepal. Vervolgens wil ik naar Australie (ik denk dat ik Nieuw Zeeland maar oversla, omdat het winter is met de tijd dat ik daar ben (zo ongeveer juni) en ik kom natuurlijk wel voor de zon!). Daarna wil ik naar Bolivia (fosterparentskindje opzoeken) en Peru (incatrail) om te eindigen in Brasilie. Leuk tripje dacht ik zo! Het lijkt me erg leuk om in ieder geval mijn reis samen met iemand te beginnen en als het klikt om eventueel met dat persoon verder te reizen. Mijn voorkeur gaat uit naar een vrouwelijke reisgenote van zo’n beetje mijn eigen leeftijd die niet van plan is elk dubbeltje twintig keer om te draaien omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet (een heel klein beetje luxe is inderdaad niet weg), en dus vond ik dat ik maar op jouw oproepje moest reageren. Lijkt het je wat om in ieder geval Thailand samen uit te proberen (ik hou van cultuur, avontuur, natuur, strand, terrasjes, stappen) dan hoor ik het wel van je.
Nieuw Zeeland en Australie staan ook op mijn verlanglijstje voor eind dit jaar/begin volgend jaar. Ik werk nu op Kreta en ga de komende 2 jaar alles van de wereld proberen te zien. Kijk eens op mijn website: www.2yearssabbatical.nl dan krijg je een idee wie ik ben.