Voordat ik dit forum in duik, zal ik mezelf even voorstellen. Mijn naam is Femke, 34 jaar en ik hou van reizen.
Ik heb al het e.e.a. gezien, zowel binnen als buiten Europa en in januari/ februari staan Thailand en Laos op mijn lijstje. Helaas weer veel te kort de tijd, dus het wordt een “highlight” tripje. Ik ben momenteel in dubio wat ik in de toekomst wil; hier lekker geld verdienen en dan zo vaak mogelijk een zo lang mogelijke vakantie (zal dan maximaal een maand zijn), lekker proberen m’n huisje te verhuren en dan dan een aantal maanden tot een jaar mijn rugzak pakken en de wereld weer verder verkennen of naar Australië emigreren (heb na 7 jaar visum problemen eindelijk een permanent visum te pakken). Alle voordelen hebben nadelen en alle nadelen hebben voordelen. Tijdens mijn reis in januari/ februari hoop ik weer even terug te kunnen naar mijn gevoel om te voelen welke van deze keuzes het beste voelt. Op dit moment schiet het namelijk alle kanten uit. Nadeel van veel reizen is soms de vraag waar je nu echt thuis hoort en je thuis voelt en dat dit gevoel zo vaak kan veranderen haha.
Ik kijk in ieder geval uit naar mijn vakantie begin volgend jaar en daarna zien we wel weer verder hoe het leven loopt. :dag: