van vientiane naar phnom penh

Hoihoi,

wij vertrekken over 2 weken naar Thailand, Laos en Cambodja!
we hebben eigenlijk een vraagje, we willen eerst een stuk noord-thailand doen en daar de grens over naar laos.
vanuit vientiane willen we naar phnom penh… is er buiten een vlucht nemen ook een andere manier om redelijk snel naar phnom penh te gaan? Trein, bus, minivan? we willen namelijk flexibel zijn en niet nu al een ticket moeten boeken. En als we veel tijd over hebben willen we misschien nog wel via het zuiden van Laos richting phnom penh gaan…
Hebben jullie tips/ideeën hierover?
Alvast bedankt!!

Groetjes Moniek en Eef

Vietnam Airlines heeft een vlucht op die route. Net als andere vluchten van/naar Laos niet goedkoop. Want helaas geen budget-airlines.

Wanneer ik de beschrijvingen van de busrit lees, dan is dat geen pretje: 25 uur en meerdere bussen. Doorbijten dus wanneer je dat doet.

Ik zou die trip opsplitsen. En wanneer je geen nachtbus vanuit Vientiane doet, dan een nachtje Pakse (op zich weinig te beleven).
Pakse naar Phnom Penh staat ook nog 13 uur voor per bus.

Alternatief is nog een paar nachten Si Phan Don (Four Thousand Islands).
Stung Treng, Kratie en Kampong Cham in Cambodja zijn vervolgens ook prima opties om te overnachten en lange busritten op te splitsen.

Pas op in Phnom Penh, veel berovingen. Helaas ook een toename in het voorheen redelijk veilige Siem Reap. En dan heb ik het nog niet over Sihanoukville gehad. Zo jammer voor Cambodja :frowning:

Johan