Ik ben van plan in sept/okt. te vertrekken en ergens in april weer terug te komen. Het plan: in Venezuela beginnen en dan via Colombia en Ecuador naar Peru en daarna richting Bolivia (en wie weet nog verder). Maar nu zei een vriendin dat dat niet zo’n goed idee is, omdat we dan midden in het regenseizoen in Peru en Bolivia zitten en dat je daar dan echt niks kan beginnen. Daar zit natuurlijk wel wat in, dacht ik :S Dus mijn vraag: Wat kan ik het beste doen? Misschien de route in omgekeerde volgorde?
Alvast bedankt voor reacties!
Ik weet niets over het regenseizoen in Bolivia dus daar kan ik je weinig over vertellen. Woon zelf nu al twee maanden in Cusco, midden in het regenseizoen dus. Maar het woord regenseizoen heeft hier een andere betekenis dan in Nederland denk ik.
Wat Peruvianen regenseizoen noemen, noem ik in Nederland een droge dag. Wat Peruvianen kou noemen, noem ik in Nederland zomer.
Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar het regenseizoen valt echt heel erg mee!
Het regent meestal snachts en overdag soms, maar nooit meer dan een uurtje. En op het moment dat het niet regent schijnt meestal de zon en loop je in een tshirtje/dunne trui rond. Alleen savonds heb je een jas nodig.
Het verschilt ook heel erg waar je heenwilt in Peru. Puno schijnt bijvoorbeeld veel kouder/natter te zijn in de regen, en Arequipa is echt warm, zelfs in het regenseizoen.
Ikzelf zou juist in het regenseizoen willen reizen. Alles is groen (de rest van het jaar is alles verdord door de droogte) en het is veel minder toeristisch.
Dankjewel!
Ik denk dat ik me maar gewoon aan het oorspronkelijk plan ga houden, ook na een reactie van iemand anders dat ik me daar niet zo druk om moet maken…
Nogmaals bedankt voor je reactie!