Van Vang Vieng naar Thakek rechtstreeks met de bus??

Heeft iemand ervaring om met de bus van Vang Vieng rechtstreeks naar Thakek te reizen/
Of weet iemand of dit mogelijk is?
Geeft niet dat het een hele dag reizen is, daar heb ik al op gerekend.
Ben alleen benieuwd of het ook mogelijk is.

groetjes Ingrid

Ik denk dat je toch wel in Vientiane moet overstappen… vraag het ook eens in het Lonely Planet forum en het TripAdvisor forum (alleen de Engelstalige site heeft forums).

Mocht je naar Thakhek willen voor de Konglor Cave: ik zou aanraden om dan al eerder uit de bus te stappen en dan ander vervoer te nemen het binnenland in. Anders moet je een stuk (dubbel) terug reizen. En Thakhek zelf is een beetje saai. Misschien een beetje verouderd, maar hier iets meer uitleg: http://blog.travelpod.com/travel-blog-entries/cecilia74/6/1257000767/tpod.html

Veel plezier, goeie reis!

1 like

Naar Thakhek willen we om vandaaruit The Loop te gaan rijden. Komen we vanzelf bij de Konglor Cave. We willen hem in 4 dagen gaan rijden. In Thakhek zelf blijven we verder niet, behalve dan overnachting voor en na The Loop.

Oh ja tof. Ik was wel beetje jaloers op mensen die met brommer / motor daar reden, in mijn eentje durfde ik dat niet (ben op asfalt al niet zo goed met brommers, laat staan op modder-/zandwegen… en dan in mijn uppie als ik met pech zou stranden…).
Veel plezier!

1 like

Dit topic is al wat verouderd maar ik vroeg me af of er iemand toevallig weet of dit mogelijk is? Vanuit Vang Vieng rechtstreeks naar Thakek?

Zie mijn eerdere antwoord: vraag het in Engelstalige forums waar veel meer mensen zitten.

Wij zijn inmiddels geweest en wij besloten toen om 1 nacht n Vientiane te blijven. Het was die middag avond noodweer dus we hadden er goed aan gedaan. Maar ik heb een foto gemaakt bij het busstastion bij Vientiane, dus ik zoek het even op. Rechtstreeks van Vieng Vang naar Pakse kon wel maar dan moet je weer zo’n 9 uur terug met de bus naar Thakhek. Om 4.00 en 5.00 en 6.00 en 12.00 uur gaat er een local bus van Vientiane naar Thakhek en om 13.00 uur gaat er een vip bus. Volgens mij hebben wij er zo’n 5 uur over gedaan. Van Vang Vieng naar Vientiane (volgens mij kon dit niet rechtstreeks) kun je op verschillende tijden. Dit kan ik alleen niet meer terug zien. Dan zou je daar in Vang Vang moeten kijken welke tijd je neemt om aansluiting te krijgen. Denk wel haast dat dit kan. Bedenkt wel dat elk stadje /dorp een noordelijk en een zuidelijk busstation heeft. Dat betekend dat je altijd als je doorreist je ook nog eens van het noordelijke busstation naar het zuidelijke busstation moet met bv de tuk tuk. Ons reisverslag staat op http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/reisverslagen/455884/laos-van-noord-naar-zuid/1 misschien heb je er iets aan. Wij hebben alles met openbaar vervoer gedaan. Er zit niet zoveel verschil tussen een vipbus en een local bus. locals zitten ook in de vip bus en worden ook onderweg opgepikt. Alleen de airco zou het verschil moeten zijn, maar je hebt geluk als ie het doet. Wij zijn vanuit luang Prabang met bussen uiteindelijk bij 4000 eilands uitgekomen. Luang prabang- Vieng Vang- Vientiane- Thakhek- Pakse- 400 eilands- Pakse-naar Thailand.
Ik neem aan dat je voor het rijden van The Loop naar Thahek wil gaan, dat is echt super!!

Groeten Ingrid.

En trouwens niks mis mee met reageren op veroudere topic, diegene die de vraag heeft gesteld is er meestal al geweest en weet het antwoord!!!