Ik ga de laatste week voor juli weg voor 5 weken en ben van plan zo’n 10 dagen in Thailand door te brengen en ook nog een uitstapje te maken naar Vang Vieng in Laos om daar te gaan tuben.
Echter, hoe zijn de mogelijkheden om vanuit Vang Vieng naar Hanoi in Vietnam te komen? Iemand daar ervaring mee?
Om van Vang Vieng naar Hanoi te komen heb je verschillende opties.
optie 1: Ga van Vang Vieng naar Luang Prabang en neem het vliegtuig naar Hanoi (ongeveer $150)
Optie 2: Ga van Vang Vieng naar Vientiane en neem het vliegtuig naar Hanoi (ongeveer $150)
Optie 3: Ga van Vang Vieng naar Vientiane, en neem vervolgens lokale bus (ongeveer $20)/slaapbus (ongeveer $35).
Ik zelf heb optie 3 ondernomen. Ik ben vanaf Vientiane met de locale bus naar Hanoi gedaan en het duurde precies 24 uur (inclusief de wachttijd bij de grens). De terug weg heb ik een slaapbus genomen en duurde het ongeveer 20 uur.
Misschien is het een optie om vanuit luang prabang naar Phonsavan te gaan om de plain of jars te bekijken en van daaruit kun je in 1 keer per bus naar Vinh in Vietnam. Smorgens opstappen en 's avonds daar. In Vinh zelf is niets te doen dus even een nachtje pitten en dan per bus of trein naar Hanoi.