Mijn vriend en ik gaan in oktober richting Vietnam, Cambodja en door Thailand naar Bangkok. De reis ligt al aardig vast. We vliegen op Hanoi, gaan alles in Vietnam bekijken terwijl we afzakken naar het zuiden. Vanaf Ho chi Minh door naar Phnom Phen en Angkor Wat. Vanaf Angkor wat naar Bangkok en naar huis. Wat ik graag wil weten is of en hoe je van Hanoi naar Luang Prabang in Laos kunt komen. Het lijkt me helemaal te gek dit ook nog in de reis in te passen, maar ik kan nergens iets vinden over het stuk Hanoi-Luang Prabang. Volgens mij kun je daar ook nergens de grens over. Heeft iemand dit ooit gedaan en hoe dan? Hoe veel tijd kost het?
Ik ben in luang Prabang iemand tegen gekomen die precies de andere kant op ging, met de bus. zo’n 24 uur. zal wel uitkomen op 36 uur.
Niet echt prettig als je weet hoe een weg eruit ziet in laos. Luang Prabang is opzich ook niet zo heel spectaculair hoor, rustig stadje met een leuke avondmarkt.(veel zijde)
Laos; ik ben er kort geweest op doorreis en kan eigenlijk alleen vertellen dat het een zeer interessante Frans, Indo-Chinese stad is die ik bezocht heb. Redelijk georganiseerde gangs schijnen te opereren in de stad en rondom de airport; wees op je hoede daarvoor!