Hallo,
in september gaan een vriendin en ik naar Laos trekken. We zouden graag van Vientiane naar de Kong Lo caves gaan. Ik vroeg me af of we dit het beste boeken in Tha Khaek of dat we dit ook in Kong Lo konden boeken? Want het lijkt me maar wat nutteloos om van Vientiane naar Tha Khaek te gaan en dan terug te keren naar Kong Lo om zo terug te keren naar Tha Khaek…
Alvast bedankt!
Hoi,
Je hoeft niet eerst naar Thakhek te gaan hoor, of je moet het als excursie ergens willen boeken dan weet ik het niet.
Ik zou het op eigen gelegenheid proberen.
Wij zijn wel van Vientiane eerst naar Thakhek gegaan, omdat wij The Loop wilden rijden.
Ik weet niet of je daarvan gehoord hebt, maar dat is een motortocht die je zelf rijdt 460 km in 4 dagen ongeveer.(iedereen kan het ik zelf heb nog nooit scooter of motor gereden)
Je huurt dan een motor bij Mister Ku , hij zit in Thakhek bij Villa Thahek en Thakhek travel lodge, waar de meeste overnachten.
Je treft er misschien ook nog wel mensen waar je mee mee kunt rijden.
Je huurt die motor (lijkt op een scooter ) maar is 110 cc, hij laat je eerst proef rijden en legt netjes en geduldig alles uit.
Je krijgt een getekende kaart mee, daar staan alle km per dag zo’n beetje op en waar je kunt overnachten (guesthouses) en waar dat je kunt tanken.
En ook waar je je motor mocht er iets zijn kunt laten maken. Als er iets is kun je hem ook bellen en het wordt opgelost.
Het kost je wel 4 dagen om hem te rijden , te genieten van de geweldige natuur, en dingen te bezichtigen waaronder The Konglor Cave.
Mocht je 4 dagen over hebben zou ik het beslist op deze manier doen, het is één van de hoogtepunten van Laos om die te rijden.
Ga je alleen naar de Cave zou ik niet doorrijden tot Thakhek maar eerder uitstappen , alleen weet ik dan niet hoe het zit met het vervoer naar de cave. Er zijn wel genoeg guesthouses in de buurt om te overnachten in ieder geval.
Mocht je nog ideeën op willen doen ons reisverslag staat op http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/reisverslagen/455884/laos-van-noord-naar-zuid/1
Groeten Inrgid
Alvast bedankt voor je reactie en bespreek dit eens met mijn medereiziger, ik heb zonet je blog ook eens gelezen en het zag er super uit! De ervaringen lijken me soms op het moment zelf frustrerend, zoals jouw busverhaal. Maar achteraf zo zwaar de moeite waard!
Groeten
Je hoeft je bezoekje aan de cave niet van te voren te boeken ofzo hoor. Wij zijn op eigen gelegenheid gegaan met openbaar vervoer en hebben ter plekke voor een bootje betaald. Wij kwamen echter vanuit het zuiden. Hadden wel wat vertraging omdat er begin van de avond geen bus meer verder ging dus moesten onderweg ergens even overnachten maar zijn de volgende ochtend weer verder gegaan.