van uyuni naar san pedro de atacama in vier dagen

wij willen in 4 dagen van uyuni naar san pedro de atacama met een gids. iemand namen van goeie gidsen of organisaties waar ik dat kan boeken? wij willen het liefst met z’n twee zonder medereizigers. indien niet mogelijk max 4 personen.

ik heb dat 6 jaar geleden gedaan. In Uyuni zijn veel organisaties actief die reizen door de zoutvlakte aanbieden. Reserveren in niet nodig en niet mogelijk. Ik heb me aangesloten bij een groep van 4 die per 4W-Toyota de Salar inging tot aan de Chileense grens bij San Pedro en daarna weer terug naar Uyuni. Deze tochten durren 4 a 5 dagen en nachten. Een onvergetelijke ervaring!!! DE chaufeur is tevens gids, kok en monteur. Een Indiaanse alleskunner. IK heb me op de grens laten afzetten, waar keurig om 10 uur in de ochtend een bus verscheen die me naar San Pedro de Atacama vervoerde. Houd wel rekening met de hoogte (vaak meer dan 4000 meter, en de kou 's-nachts. DE accomodaties zijn zeer basic, geen verwarming maar wel veel dekens en korte tijd electrisch licht. Als je met zijn tweeen wilt blijven zul waarschijnlijk de prijs voor 5 moeten betalen.

bedankt! ik ben weer iets wijzer.

Ik sluit me helemaal aan bij Martinn. Een goede en veilige organisatie om naar te vragen is Red Planet! Vriendelijke chauffeurs en gidsen die alles vertellen wat je maar tegenkomt. Ga niet voor de allergoedkoopste aangezien dat vaak op een mislukking uitloopt. Daar komt nog eens bij dat er redelijk veel touristen per jaar omkomen door beschonken en onervaren chauffeurs.

bedankt. weet jij nog wat je ongeveer voor 4 dagen kwijt was bij red planet pp?

Ik was in mijn eentje en ik betaalde ongeveer 100 euro voor 3 dagen. Ik kwam wel als laatste bij de groep en ik ben nogal een kei in onderhandelen. Er zat wel een ruime tip in voor de chauffeur en gids. Kijk anders op hun website http://redplanetexpedition.com/index.php

goeie deal. heb al gekeken op de site, geen prijzen. was t relaxed en tijd genoeg om overal en nergens te stoppen. ik ben een fanatiek fotograafje, vandaar…

mijn ervaring (in mijn groep) is dat je alle tijd krijgt om te stoppen en foto’s maken, die je maar wenst. Zolang je maar tegen de avond (het liefst nog bij licht) op je volgende pleisterplaats kunt aankomen. Overigens is de taal nog wel eens een probleem. Veel chauffeurs spreken alleen spaans en nauwelijks engels, ook al wordt dat vaak wel beloofd. Je moet er ook op bedacht zijn dat er tussen de boekingskantoortjes (waarvan er in Uyuni vele zijn) een opvulling plaats vindt. Dus een kantoortje dat er 2 geboekt heeft gaat zoeken naar een ondernemer die nog 2 plaatsen over heeft als hij zelf zijn 4W Toyota niet vol kan krijgen. De prijs herinner ik me niet meer goed. Vaag staat me bij dat ik 100 dollar heb betaald voor 5 dagen auto, onderdak en voedsel, maar dat is al weer een flink aantal jaren geleden. Het is me altijd een raadsel geweest hoe de chauffeur de weg zo goed kende daar in de woestijn zonder wegen en borden, met alleen maar autosporen.

ok. het wordt steeds duidelijker. thnx. die ervaring met chauffeurs die ogenschijnlijk ‘in the blind’ de weg weten in de woestijn hadden wij ook in oman en jordanie. meestal zijn ze er geboren en doen ze t vanaf kinds af aan.