Van Toronto naar Vancouver via the states a.s April

Hoi allemaal,

Wij willen graag een camperreis maken Van Toronto naar Vancouver via the states.
We hebben hier een maand (30 dagen voor)
Maar we gaan 18 april weg en zullen rond 2 mei in Canada zijn, hoe is het weer dan? Iemand hier ervaring mee, want de voorspel website vertrouw ik niet zo.

Alvast bedankt!

Louise

Lijkt me niks mis om een website met gemiddelde waarden van het weer te checken. Ik ben een aantal jaar terug eind april naar Toronto gevlogen, de dag nadat ik er aan kwam was er lichte sneeuw en het was daarna in Montreal erg koud met een paar graden boven 0 en een gure wind. Een paar dagen later in Quebec city liep ik vervolgens in mijn tshirt :smiley:

Hoe het weer is over de hele reis durf ik niet te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat je in de rockies alsnog weer sneeuw zal aantreffen. niet in de lucht, maar wel op de hiking trails.

Hoezo de keuze voor die route?
Ik hoop dat je van prairies houdt… en van prairies… en prairies! :wink:
Welke plaatsen wil je onderweg bezoeken?

Nog als aanvulling; stel dat je Yellowstone park onderweg zou willen bezoeken, sommige wegen gaan pas eind mei open. Tot die tijd ligt daar dus nog sneeuw. Als ik het goed begrijp kan je vanaf 5 mei via de oost kant door het park heen.

Je zit vroeg in het jaar en hoog op de wereld bol. Dus kans op sneeuw is erg groot. Tenzij je in het midden wat naar beneden gaat.

Wat is de rest van je route? Canada tussen deze twee steden is niet erg veel aan.