Mijn vriendin en ik vertrekken over 1,5 week voor de eerste keer voor 20 dagen naar Japan. We hebben min of meer de volgende route in gedachten en zijn erg flexibel omdat we naast vluchten nog niets hebben geboekt:
21/11 - Aankomst Tokyo in de ochtend
22/11 - Tokyo
23/11 - Tokyo
24/11 - Tokyo-Hakone (of elders bij Mt. Fuji)
25/11 - Hakone-Matsumoto
26/11 - Matsumoto
27/11 - Matsumoto-Tateyama Alpine Route (die is open tot 30/11)-Kanazawa
27/11 - Kanazawa-Kyoto
28/11 - Kyoto
29/11 - Kyoto/Arashiyama
30/11 - Kyoto-Okayama-Naoshima
1/12 - Naoshima-Okayama-Hiroshima
2/12 - Hiroshima
3/12 - Hiroshima-Kumamoto
4/12 - Kumamoto
5/12 - Kumamoto-Kagoshima
6/12 - Kagoshima
7/12 - Kagoshima-Yakushima (per boot)
8/12 - Yakushima
9/12 - Yahushima-Kagoshima (boot)-Tokyo (vlucht)
10/12 - Tokyo-Amsterdam
Belangrijkste is dat we een mix hebben van natuur en cultuur en een paar keer goed willen hiken.
We willen met een 14-daagse railpas het stuk Tokyo-Kagoshima afleggen, dus dat zou net moeten kunnen. Denken jullie dat het bovenstaande haalbaar is of wordt dit teveel gehaast?
Hoi Mattijs,
ik denk dat het wel zou kunnen hoor. Op zich leent elke plaats zich wel om er wat langer te blijven, maar je hebt geen 60 dagen voor de reis
De rit van Hakone naar Matsumoto gaat wel een lange worden. Het is ook mogelijk om de Hakone dagtocht in 1 dag te doen vanuit Tokyo. Dan vertrek je volgens mij vanaf Shinjuku station.
Gaan jullie accommodaties nog voor vertrek vastleggen, anders zou ik je wel willen adviseren om te kijken of je je hotel Kyoto toch vooraf vast kunt leggen. Ook eind november is het nog herfstkleuren hoogseizoen. Ik heb daar wel eens in november voor de tourist office gestaan met de borden ‘no vacancies available’. En het lijkt me zonde van je tijd om dan nog iets te moeten gaan zoeken voor de nacht(en). De prijzen liggen sowieso al wat hoger in deze tijd, maar misschien dan nog meer.
Hartelijk dank voor je reactie! We zullen nog eens even goed naar het stuk Tokyo-Hakone-Matsumoto kijken. En Kyoto gaan we inderdaad maar vast boeken dan van tevoren
Ik zie trouwens dat ik 27/11 dubbel heb weggeschreven in bovenstaand schema, dus we hebben eigenlijk nog een dag korter…