Hoi. Het ziet er goed uit. Als je een dag later uit Tokyo vertrekt of een dag eerder naar Fukuoka gaat, kun je met de Railpass van 14 dagen reizen. Maar ik denk dat een pas van 21 dagen ook rendabel kan zijn. Je kun het narekenen op http://www.hyperdia.com/
Karashiki is Kurashiki? Wellicht kun je daar een dag schrappen, hoewel ik niet weet wat je daar gepland hebt. Voor Kurashiki zelf is een halve dag genoeg. Gaan jullie ook naar Himeji castle? Mijn grootste aanrader. Kan gemakkelijk als een tussenstop op weg naar Hiroshima of vanuit Kurashiki.
Hoi,
ik sluit me aan bij Nigo wat Kurashiki betreft (als je Kurashiki bedoelt).
Is er een reden waarom je eerst naar Hiroshima gaat? Qua route is Osaka-Kurashiki-Hiroshima-Fukuoka logischer.
Je moet alleen niet op een maandag naar Kurashiki toe, want dan is daar een hoop gesloten (ervaring :paranoid:)
Het is alweer even geleden dat ik in Kurashiki ben geweest (2008), het stadje zelf heb je inderdaad binnen een dag wel gezien. Destijds diende het echter ook als uitvalsbasis voor een fietstocht over de Kibi-vlakte (die tocht had ik echter overgeslagen) en een trip naar Naoshima (erg leuk!). En uiteraard ligt ook Okayama nog vlakbij, met de Korakuen tuin en reconstructie van het kasteel (al is Himeji daarvoor uiteraard de vééél betere optie). Waarmee ik maar wil zeggen dat twee overnachtingen Kurashiki wellicht helemaal geen gek idee is :slywink:
Wat betreft maandagen, dat is helaas met veel musea het geval, dus altijd goed opletten. En hou er rekening mee dat wanneer maandag een nationale feestdag is, die vrije dag gewoon doorschuift. Waardoor ik vorig jaar in Kokura dus op dinsdag voor de gesloten deur van het Manga museum stond…