Eind augustus vertrekken wij (9 vrienden totaal) naar Japan.
Voor onze rondreis hebben we 27 dagen, en dit hadden we bedacht:
Dag 1 Fukuoka
Dag 2 Fukuoka
Dag 3 Fukuoka>Nagasaki
Dag 4 Nagasaki
Dag 5 Nagasaki>Kumamoto
Dag 6 Kumamoto> Mt Aso
Dag 7 Mt Aso>Hiroshima
Dag 8 Hiroshima
Dag 9 Hiroshima (uitstapje naar Miyajima)
Dag 10 Hiroshima
Dag 11 Hiroshima> Okayama
Dag 12 Okayama>Osaka
Dag 13 Osaka
Dag 14 Osaka>Kyoto
Dag 15 Kyoto
Dag 16 Kyoto (Nara)
Dag 17 Kyoto>Kanazawa
Dag 18 Kanazawa>Yudanaka
Dag 19 Yudanaka
Dag 20 Yudanaka>Nagano
Dag 21 Nagano>Nikko
Dag 22 Nikko
Dag 23 Nikko
Dag 24 Nikko>Tokyo
Dag 25 Tokyo
Dag 26 Tokyo (Mt Fuji)
Dag 27 Tokyo
Dag 28 Amsterdam
Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening of tips over onze route.
Helaas halen wij deze reis niet met JR-pass van 21 dagen. Iemand nog ideeën dit op te lossen?
Niet zo gek veel op aan te merken, lijkt me een aardig uitgewogen programma.
[ul]
[li]Grootste vraagteken is denk ik Aso: als gevolg van de aardbeving vorig jaar is het gebied rond de krater nog steeds afgesloten, en de nabije tempel is ingestort. Ik weet niet hoe interessant het nu is. Als je graag een (actieve) vulkaan van nabij zou willen zien zou je kunnen overwegen door te reizen naar Kagoshima. Stukje uit de richting, maar lang leve de shinkansen…[/li][li]Gezien je zowel Okayama als Kanazawa in de route hebt zitten gok ik dat je daar de tuinen wilt bezoeken? Die van Okayama heeft op mij destijds niet zoveel indruk gemaakt, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen . Die van Kanazawa daarentegen wel. En als je graag tuinen bezoekt: ook Kumamoto en Hiroshima hebben mooie (maar kleinere) tuinen. En aansluitend op bovenstaande: Kagoshima ook, mét uitzicht op de vulkaan.[/li][li]Voor wat betreft de JRP: die zou je pas in hoeven laten gaan op dag 3 als je naar Nagasaki gaat. Als je dan de rit van Nikko naar Tokyo één dag naar voren schuift zou je alle lange ritten in 21 dagen kunnen doen.[/li][/ul]
WizardOfOss en Nigo bedankt voor jullie informatie en aanvulling.
Alleen toch nog een vraag. Als MT Aso niks wordt hebben jullie dan nog een idee om in de buurt van Beppu of Nakatsu te wandelen? Wij willen namelijk niet echt veel lager afreizen als Kumamoto. Goede wandel tips zijn sowieso welkom