Van Sulawesi naar Bali

Hallo!
Mijn vriend en ik gaan in december voor 3,5 week naar Indonesie, veel zin in. Helaas kunnen we dan ook niet langer weg van het werk. Ook zitten we aan deze periode vast (regenseizoen) maar dan is de natuur wel op zn mooist dus dat is dan weer een voordeel. Nu maar hopen op niet al te lange regenbuien :frowning:
We willen beginnen met 1 week Sulawesi en dan 2 weken Bali incl een uitstapje van ongeveer 3 of 4 dagen naar de Gili’s. Hotels ed regelen we daar. Ik ben nu bezig met het boeken van de tickets maar zo ver ik kan vinden vliegt er niets van Jakarta naar Sulawesi, wel vanaf Kuala Lumpur (naar Makassar) Heeft iemand ook deze route afgelegd en is het (vliegtechnisch) te doen of kunnen we beter beginnen in Bali en de laatste week Sulawesi?
Alle tips zijn welkom :slight_smile:
Alvast bedankt!!

Garuda vliegt iig vanaf Jakarta naar Makassar en naar Manado. Ik ben geen Indonesie-expert, maar er zijn er op dit forum genoeg en die kunnen je ongetwijfeld vertellen welke andere airlines ook nog van Jakarta naar Sulawesi vliegen (wellicht lowcost airlines ?).

Tickets binnen Indonesie kun je het best ter plekken kopen. Alleen AirAsia en Garuda zijn nl vanuit Nederland te krijgen en niet van bv Lion Air of Batavia Air.

Als je bij aankomst in Jakarta een taxi neemt naar de domestic terminal, kun je daar een ticket kopen en mss dezelfde dag nog weg. Of je vliegt 1-2 dagen later en komt eerst ff tot rust. Niks om je druk over te maken dus!

Je kan ook in het centrum van Jakarta vliegtickets krijgen, maar daar zitten de verschillende airlines niet zo dicht bij elkaar en betaal je een paar euro meer.

Ok bedankt!! Het liefst wil ik denk ik in 1 ruk door wel vermoeiend maar dan zoeken we in Makassar een lekker hotelletje om weer bij te komen en dan Sulawesi ontdekken! (Ik heb nl begrepen dat Jakarta niet echt de moeite waard is…) Maar ik begrijp dus dat het allemaal ter plekke prima te regelen is! Is iemand hier wel eens in december in Sulawesi geweest? Ik lees veel over het regenseizoen op Bali maar Sulawesi verschilt nogal omdat het op de evenaar ligt…iemand ervaring in deze periode? En wat is een fijn hotel om zo’n 2 dagen in Makassar bij te komen voor onze trip begint?

Jaren geleden was ik in Makassar - gevlogen vanuit Bali - waar het vreselijk
regende. Door naar Rantepao met Kerstmis. Fris maar zeker de moeite waard om er rond te trekken. Via het meer naar Poso en met de boot (!) van Ampana naar de Togian islands. Nog steeds goed weer. Van Wakai met de longtail naar Kadikiri en Oud en Nieuw onder de sterrenhemel gevierd. Met het bootje naar het piepkleine eilandje Taipi. Top qua snorkelen! Later door met de boot naar Gorontalo. Het blijft droog en warm. Verder naar Manado.
Kortom…Sulawese is zo groot dat het klimaat er ook verschillend is. Zuid/noord.centraal Sulawie. Goede reis.