sulawesi

Hallo,

In mei 2015 wil ik van Jakarta naar sulawesi.
Graag zou ik wat tips willen over:

Binnenlandse vlucht Jakarta-sulawesi. Daar te boeken?
Mooiste plekken en de mooiste stranden.

Ik hoor het graag.
Alle tips zijn welkom.

Ik zou gewoon het ticket kopen op de website van Garuda. Zij accepteren Nederlandse creditcards.

Andere optie is om Garuda te boeken met skyscanner, of via ticketindonesia.

Air Asia vliegt dacht ik alleen naar Makassar, maar je kan ook op hun site neuzen.

Veel duikers kiezen voor een combinatie dan Bangka en Lembeh, muck en koraal.

Ik heb ter plaatse geboekt. Op het vliegveld bij een loket van… Tja dat weet ik niet meer. Ben diverse loketjes afgegaan voor de beste prijs, moet wel zeggen dat we cash betaalde.

[

Ok mag ik vragen hoeveel je er ongeveer hebt betaald?

Het is alweer 3 jaar geleden ik weet het niet meer :pensive:. Wat ik nog wel weet was dat de verschillen tussen maatschapijen

Redelijk groot waren… Wij hebben de tijd genomen om te informeren bij de loketten. Geduld moet je ook hebben want niet alle informatie krijg je even snel. Aangezien wij alles redelijk goedkoop willen doen kan ik me dan ook niet voorstellen dat het een dure vlucht was.

Binnenlandse vluchten hebben wij een aantal keer gemaakt waarvan eenmaal zelfs zonder ticket en boardingpas. Wij kwamen aan vertelde wat we wilde en konden mee. Op een kladje werden onze namen gezet met een stempel. Tassen werden in de hoek van het vliegtuig gepropt niet in het bagageruim. Tja…wij allang blij en hun waarschijnlijk ook…cash centjes zo in je zak hihi.

Behalve een dit " leuke" verhaal kan ik je even niet verder helpen. Sorry.

1 like

Op de website van verschillende maatschappijen kan je een globaal idee krijgen van recente prijzen. Ik weet namelijk ook niet meer wat ik betaald heb…

Dank je wel. Ik heb rondgekeken en het is inderdaad niet duur.

Heb jij verder nog leuke tips voor sulawesi?

Hallo Miemiee,
ben vorig jaar op sulawesi geweest en zijn toen naar makassar gevlogen vanaf bali met garuda.
Daar wij de vlucht van amsterdam naar bali ook met garuda maakte en meteen makassar bijboekte kregen we 50% korting op de binnenlandse vlucht.
Ook zijn we op Bira geweest prachtig rustig veel duikers maar adembenemend mooi.
Gr Indonesie fan

1 like

Je kunt inderdaad gemakkelijk lokaal boeken maar als je zeker wilt zijn kun je altijd van te voren al een boeking doen. Wij hebben altijd best op het laatste moment een ticket gekocht bij een lokaal reisbureau (steeds ergens anders maar ging altijd heel goed).Inderdaad zijn de maatschappijen nogal verschillend (sommigen zijn op zijn zachtst gezegd rammelig te noemen) maar wij hebben nooit problemen gehad. Zelf ben ik veel in Noord Sulawesi geweest, dit slaan de meesten over maar is ook zeker wel de moeite (authentiek). In die regio kun je ook in de buurt van Manado prachtig duiken, heel rustig verblijven op manado tua of duiken bij bunaken. Tankoko national park met de kleine aapjes is ook een prachtig stuk natuur. Noord Sulawesi is verder sowieso behoorlijk verschillend van het zuiden qua landschap. Voor het zuiden is het aan te raden misschien via een gids al te informeren wanneer er een begrafenis is. Voor mij is het inmiddels al 9 jaar geleden dat ik daar was. Je zou je reis dan iets daar omheen kunnen plannen. Veel plezier!