Indonesie tips

Hallo,

Mijn vriendin en ik willen in de maand oktober 4 weken lang backpacken door Indonesie, maar zijn hier nog nooit geweest.
Alle tips zijn welkom! We willen sowieso naar Sulawesi en willen het liefst naar plekken waar het niet zo toeristisch is. Ook duiken we graag.
Heeft iemand ook goed tips voor vliegtickets? We dachten aan Singapore en dan verder of wellicht via Kuala Lumpur?

Hoor graag jullie ervaringen of tips, alvast bedankt!

Groetjes, Ingrid

hey…ik ga van 14sep tot 14 okt naar indonesie.ook voor de eerste keer :slight_smile: ga starten in jakarta en dan oostwaarts richting java en lombok.betaal 594 euro h/t brussel-jakarta… groetjes

Je hebt nu een bericht geplaatst in de Reisgenoten rubriek. Tips voor Indonesië kun je het beste vragen in het Indonesië Forum!

@ Ruberinio: Dank je wel voor de tip! Ga ik zeker ook bekijken om vanaf Brussel te gaan!

@ Fleur: Das een goeie :wink: Had ik nog niet gezoen, dank je!

Groetjes, Ingrid

hoihoi
ik ben vorig jaar 3en halve maand in indonesie geweest . . .
java bali lombok, sumbawa, komodo, rinca en flores
www.michaeljanssen.waarbenjij.nu
kun je lezen wat ik allemaal gedaan heb, ik zou zeker via singapore vliegen en daar ook een paar dagen blijven, onwijs leuk!!!

gr michael

als je vragen hebt, laat maar weten.

Hoi,

Sumatra vond ik helemaal geweldig …
Ben zelf via Melaka (Maleisië, id buurt van Kuala Lumpur) met de boot naar Indonesië gegaan. Harau Valley en Lake Maninjau zijn absolute aanraders. Amper toerisme en een onontdekt paradijs. De prijzen liggen er ook een stuk lager dan in de rest vh land.

Binnenlands reizen heb ik meestal gedaan met Sriwijaya airlines. Gewoon reisbureautje binnenlopen en prijs vragen. Gemiddelde prijs voor een binnenlandse vlucht lag rond de 25-30 euro.

1 like

Wij zijn vorig jaar begonnen in Bali na een weekje bijkomen in Kuta zijn we doorgegaan naar Lombok om via daar naar Gili eilanden te gaan dit is helaas niet gelukt omdat we te weinig tijd hadden ingepland maar het schijnt daar erg mooi te zijn.

Vanuit Lombok zijn we met het vliegtuig naar Surabaya te gaan en vanaf daar gelijk door naar de Bromo vulkaan. Vanuit daar naar Solo (niet veel bijzonders wel een erg goed guesthouse!) vanuit Solo zijn we met de trein naar yogyakarta gegaan (een fantastische plaats!) en vanuit yogya met de nachttrein naar Jakarta waar we net onze vlucht nog haalden naar Medan vanuit Medan gelijk weer door naar Kota Cane waar we een 2 daagse jungle tocht hebben gedaan (en oerang oetangs gespot!) vanuit Kota Cane via Medan naar Lake toba ook een super plek! toen ben ik alleen weer teruggegaan met de nachtbus naar? en vanuit daar de boot naar Singapore

1 like

Dank je wel voor de tips, ik ga ze zeker bekijken!
Super!

Dank je wel voor je reactie! De Gigi eilanden staan ook op ons lijstje, lijkt me heel erg mooi! Ook Komodo lijkt me te gek. Tja… er is zoveel te zien, en ik ben er nog nooit geweest, dus we moeten toch een keuze gaan maken… moeilijk!
Bedankt voor je tips!
Groetjes, ingrid

Ga richting de Molukken, het is daar niet toeristisch.
Ben vorig jaar geweest en het is er prachtig en in Paperu heb je een mooi duik resort. http://www.divingworld.nl/Bestemmingen/Azie/Indonesie/De-Molukken/Cape-Paperu-Resort-Extra-Divers/

Succes en have fun.