Van Singapore tot Bangkok in 33 dagen

Hoi, Deze zomer hebben wij met zn vieren een reis geplanned van Singapore naar Bangkok in 33 dagen. Wij zijn 4 studenten en zijn op zoek naar strand, rust, natuur en uitgaan.
We hebben daarbij de volgende (voorlopige) planning gemaakt.

Singapore - Kuala Lumpur - Penang - Taman Negara - Perhentians - Ko Tao - Ko pahngan (Full Moon) - Phi Phi - Bangkok.

Natuurlijk hebben we rekening gehouden met de reistijd; maar nu is mijn vraag aan jullie of deze planning een beetje te doen is en of er dingen bij zitten die we beter kunnen schrappen of er juist dingen zijn die we niet mogen missen. Weet iemand waar de relaxte spots zijn met leuke strandfeesten behalve pahngan dan.

We ontvangen graag feedback, tips en zijn er misschien andere mensen met een soortgelijke planning??

M.v.G.

Zou Ko Phi Phi en Ko Tao omwisselen, omdat Phi Phi aan de andere kust ligt en het een extra, onvermijdelijk hinderlijke minibusrit van een uur of 8 inhoudt. Ik vond zelf Melaka (2 uur ten zuiden van KL) ook wel leuk, aardig compact stadje, kun je in 1-2 dagen rustig zien, vooral omdat vrijwel alle bezienswaardigheden op loopafstand van elkaar liggen. Verder wel een goed tripje, ongeveer wat ik heb gedaan aan het einde van m’n reis, alleen heb ik het uiteraard wat omslachtiger aangepakt, hehe. Veel plezier in elk geval!

Oja, stel je van het uitgaan in Kuala Lumpur niet al te veel voor, ontzettend dure drank in niet al te bijzondere clubs. Neem een paar fatsoenlijke kleren mee (overhemd, lange broek, schoenen) en zoek liever een ‘rooftop bar’ of iets dergelijks op, en geniet van de skyline. Ga in Kuala Lumpur niet naar de skybridge van de Petronas Twin Towers, je staat uren in de rij en je mag 10 - 15 minuten naar boven. De Menara KL (KL Tower) heeft een observatiedeck met panoramisch uitzicht wat 100 meter boven de skybridge ligt, stuk gaver. Kost wel 20 ringgit (4 euro), maar het is de moeite meer dan waard!

Koh Tao zou ik zeker doen heeft veel leuke strandtenten waar je lekker kan feesten ga dan wel naar het stuk Charee beach weet even niet hoe je het schrijft. Daar hebben ze ook lekkere loungeplekjes met lekkere kussens om op de grond te zitten aan het strand.
Ko Phi Phi is niet echt van de party vonden wij maar wel van het mooie strand en blauwe water. Wij zijn van Ko Phi Phi in 1 dag naar Ko Samui gereisd ligt naast Kho Phangang.
Dit was goed te doen maar wel vermoeiend. De reis is als volgt, van Ko Phi Phi naar Krabi met de boot dan van Krabi met de bus naar Sura Thani en dan met de boot naar Koh Samui, volgens mij gaat die boot ook naar Kho Phangang. Het is een reis van ongeveer 10 uur totaal.

Ik ben het niet eens met K.D.S. om niet naar de Petronas Towers te gaan je moet er inderdaad voor in de rij staan maar het is wel weer een ervaring die je rijker bent. Het is met mooi weer onwijs gaaf. Maar iedereen zijn ding natuurlijk.

Pherhentians is ook helemaal super maar dan zou ik wel op het kleine eiland Kecil gaan zitten daar is iets meer vertier. Daar zitten ook meer de backpackers wat altijd gezellig is. Je hebt daar een loungebarretje daar kun je lekker zitten en biertje drinken. Snorkelen en duiken is daar helemaal geweldig.

Hey hoi,
Ben vorig jaar geweest.
Skip Phi Phi, ik vond er niks an en zeker niet waard 8uur bus en peperdure bootreis. Perhentians is da bomb!! Niet veel te beleven, maar super relaxed. Let op bij de FM party, dat er geen rotzooi in je drinken wordt gegooid, waardoor je kats van de kaart bent en je vervolgens een makkelijk doelwit bent voor de snelle handjes. Ik ben zelf naar HM party geweest, was helemaal te gek!
Veel plezier!
PS: petronas towers hebben wij als volgt gedaan. Normaal moet je uren in de rij staan voor gratis kaartje. Wij kwamen natuurlijk veel te laat aan (alle kaarten voor die dag waren al weggegeven). Beetje zielig kijken zeggen dat je vliegtuig morgen vertrekt (ticket ligt helaas nog in hotel en geen tijd te halen) en hopsakidee, we stonden in de lift met zn twee. Geen wachttijd alleen even zwaar teleur gesteld kijken en zeker niet te snel weg lopen. Good luck!
Zeker ook ff 's avonds die straat inlopen waar al die hoerenbarretjes zitten, zeker ff naar binnen gaan, kun je lachen. Vooral geen drankjes kopen voor de dames (of is t een man) :wink:

Petronas Towers zou ik zeker wel bezoeken. Toen ik er was, was er vrijwel geen wachtrij en kon ik snel naar boven.
Voorheen kon je 's ochtends al een kaartje hiervoor halen, zodat je 's middags niet in de rij hoefde te wachten…weet niet of dit nog steeds mogelijk is.

Perhentians is een topper en moet je zeker bezoeken. Ik heb zowel op kleine eiland (Kecil) als grote eiland gezeten (Besar) en heb me op beide eilanden prima vermaakt !

Waarschijnlijk al bekend, maar zo niet, dan vind je hier meer info over de Full Moon Party:

Ik moet zeggen dat ik het uitzicht van de KL Tower gewoon stukken beter vind. Zoals ik al zei, je zit hoger en je hebt een panoramisch uitzicht, en je hoeft niet te wachten. Je kunt voor de Petronas Twin Towers 's morgens inderdaad een kaartje halen voor een later tijdstip die dag (ten minste, eind mei kon dat nog, zal nu ook nog wel zo zijn), maar ja, je hebt dan toch staan wachten.

't Scheelt wel dat er een aardig Twin Towers ‘museum’ is, met wat interactieve gadgets, filmpjes over de Towers etcetera, maar dat gedeelte is pas toegankelijk zodra je je kaartje hebt bemachtigd. Ik ben toen rond 06:00 vertrokken om in de rij te staan, en het heeft alsnog twee uur geduurd voordat ik mijn kaartje had. Best leuk om gedaan te hebben, want ja, die torens zijn toch een Maleisisch symbool, maar ik zou het niet nog eens doen.