Van Singapore naar Thailand - op de bonnefooi!

**Dag beste reizigers,

Wij zijn twee vriendinnen en vertrekken op 14 juli voor vier weken naar Azie. We vliegen naar Singapore. Vanuit Singapore zijn we van plan door Maleisie naar Thailand te reizen. Daarnaast zouden we graag nog een week doorbrengen in Laos of Cambodja. We gaan op de bonnefooi, en hebben dus geen reisschema. Nu vroegen wij ons af hoe verstandig dit is. Moet je persee weten waar je heen gaat en op welk moment? En hoeveel tijd zullen we kwijt zijn met de reis van Singapore naar Thailand? We zijn van plan de nachttrein te nemen.

Aangezien we maar vier weken hebben hoeven we niet alles te zien, maar we zijn erg nieuwschierig naar wat we absoluut niet moeten missen tijdens ons avontuur. We houden beide van een uitdaging, outdoor sports, de natuur, het boeddhisme en natuurlijk de zee, de zon en het strand. We willen van plek naar plek reizen. Hoe kunnen we dit het beste doen? We zaten zelf te denken aan het openbaar vervoer.

Alle tips en adviezen zijn welkom! Alvast heel erg bedankt. **

Hee Travelon,

Je zegt: Nu vroegen wij ons af hoe verstandig dit is. Niet zo verstandig.

Het best doe je deze reis per trein. Je reist in etappes. Je weet waar je zult overnachten, alleen niet hoe lang je in welke stad bent.
Je weet van tevoren in welk hotel je slaapt. Dat is je basis, om van daaruit het avontuur aan te gaan.

Je kunt het anders doen, dus een beetje van : Go-with-the-flow, we zien wel, maarrrrrr…
je komt ergens aan, en je zegt tegen een (brommer) taxichauffeur: Breng me naar een hotel, dan word je gebracht naar een duur hotel, omdat hij denkt: Die is blank, die wil niet goedkoop slapen, of naar een smerig hotel, omdat hij daar de meeste comissie ontvangt. Voor je het weet, ben je langs 5 hotels geweest voordat je een geschikte slaapplek hebt. Tijdrovend, en het werkt niet.

Verder wil ik nog opmerken dat het geen gebruik is dat je aan de stranden van Thailand en Maleisie aan een badpak of bikini in zee gaat. Thaise gewoonten zijn veel conservatiever dan wij hier denken. Je baadt aan een korte broek tot aan de knieen, en een T shirt over je bikini. Uitzondering hierop zijn de toeristenstranden, zoals Phuket, Ko Samui, Hua Hin e.d.

Hans.

Geen enkel probleem om zo op vakantie te gaan. Je kunt als je genoeg hebt van een plaats in je LP of een andere reisgids bedenken hoe je verder wilt en waar je heen wilt. Als je ergens aankomt wel altijd een hotelnaam opgeven, kun je ook in je LP vinden.

Veel plezier.

1 like

:chin:4 weken en dan vier landen aan doen lijkt me een beetje teveel van het goede lijkt mij geen vakantie als je veel dagen bezig bent om je alleen maar te verplaatsen.
:wink:

Ben ik met je eens, is veel.

Ik heb zelf 3 landen gedaan hier in een maand, heel, heel lang geleden. Singapore-Maleisie-Thailand. Van Thailand toen eigenlijk alleen Chiang Mai, Samui, Kanchanaburi en Bangkok gezien, Chiang Mai en Samui uitgebreid, rest kort, maar heb er wel heel goede herinneringen aan. En heb alles op de bonnefooi gedaan.

:chin:Als ik lees wat ze allemaal van plan zijn lijkt me dit iets teveel van het goede maar ieder zijn ding natuurlijk maar als je in Singapore begint ben je al gouw een paar dagen kwijt dan nog door Maleisie en Thailand je doet er je zelf tekort aan om niet wat langer in Thailand of Maleisie te blijven :confused:

:smile: Heb deze treinroute zelf eens met tussenstops op KL en Butterworth gedaan. Reken op twee dagen als je dat in één ruk wilt doen, zie Train travel guide: Singapore - Kuala Lumpur - Penang - Bangkok :smile:

1 like