Advies

In September vertrek ik samen met een vriendin naar Australie, in Januari vliegen we naar Nieuw-Zeeland en eind Februari naar Singapore en trekken dan door naar Maleisie, Thailand en gaan rond 17 april weer terug via Bangkok naar Nederland.

Graag zou ik advies willen welke routes het beste/mooiste zijn en of het verstandig is om in Australie en Nieuw-Zeeland met eigen vervoer (camper/auto kopen) te reizen.

Singapore, Maleisie en Thailand moeten we natuurlijk ook niet vergeten…

Alle hulp is welkom en alvast bedankt!

Eva>>>

:wereld:Enjoy the experience!

Hoi Eva,

Hoe lang heb je precies de tijd in Thailand en wat wil je zien ? Ben je een cultuurliefhebber, natuurliefhebber of strandliefhebber ? Of wil je een combinatie van die 3 ?

Vanaf Maleisie ga je over land de Thaise grens over ?

Eind Februari vliegen we naar Singapore, daarna gaan we naar maleisie en daarna naar thailand. Hiervoor hebben we in totaal 1,5 maand. Ik denk hoogstens 5 dagen Singapore en de rest M. + T…verder geen planning. Het liefst natuur en cultuur, natuurlijk wil ik m’n duikbrevet halen en ik moet bijkomen op het strand…kan je hier wat mee?

hou er rekening mee dat als je thailand over land binnen komt je een visum krijgt voor 15 dagen en als je met vliegtuigkomt voor 30 dagen (er van uit gaande dat je binnen deze 30 dagen een vliegticket hebt naar nederland duiken is mooi bij phuket en bij ko tao ook kan je hier heerlijke stranden vinden om bij te komen van de reis vanaf hier zou ik door reizen richting katchanaburi (river kwai) en ayuthaya voor cultuur op te snuiven en dan tot slot een paar dagen bangkok om nog lekker te shoppen

in maleisie kan je trouwens ook mooi duiken bij oa langkawi en penang en in thailand hangt er een beetje vanaf wat jullie mooi vinden bij duiken of je voor andamanzee of golf van thailand moet gaan is moeilijk om dat andere mensen aan te raden aangezien het een kwestie van smaak is

groet dirk